تاکید لاوروف بر اجرای پروژه «نورداستریم 2» علیرغم تهدید و تحریم‌های آمریکا

تاکید لاوروف بر اجرای پروژه «نورداستریم 2» علیرغم تهدید و تحریم‌های آمریکا
يکشنبه 1 دی 1398 - 21:37

وزیر خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد که خط لوله نورد استریم-2 تحت هرشرایطی راه اندازی خواهد شد.

العالم - اروپا

وزیر امور خارجه روسیه درباره خط لوله «نورد استریم-2» و تهدیدهای آمریکا گفت که این خط لوله و خط لوله «ترک استریم» با وجود تحریم‌های آمریکا راه اندازی می‌شود.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که با یکی از شبکه تلویزیونی این کشور صحبت می‌کرد در ادامه گفت که روسیه آماده است در صورت تمدید مذاکرات تسلیحاتی سامانه دفاع موشکی «سارمات» و «آوانگارد» را وارد پیمان استارت جدید کند.

بر اساس این گزارش، با نهایی شدن نورد استریم ۲، روسیه این امکان را خواهد یافت که با استفاده از دریای بالتیک و دور زدن اوکراین، گاز طبیعی خود را به آلمان برساند. طبق توافق‌های قبلی در خصوص این پروژه، شرکت گاز پروم روسیه نیمی از هزینه‌های احداث نورد استریم ۲ را متقبل شود و نیم دیگر هزینه‌ها توسط پنج شرکت اروپایی پرداخت شود.

این درحالیست که مجلس سنای آمریکا هفته گذشته طرح تحریم کمپانی‌های شریک در ساخت این خط لوله عظیم و زیر دریا را ذیل لایحه بودجه نظامی 738 میلیارد دلاری سال 2020 تصویب کرد.

به دنبال این موضوع، شرکت «آل‌سیز» شرکت مستقر در سوئیس که در زمینه احداث خطوط لوله و تاسیسات زیر آبی تخصص دارد، در وبسایت خود خبر داد: «با توجه به اجرایی شدن لایحه دفاعی ملی ایالات متحده آمریکا، آل‌سیز فعالیت‌های خود را در پروژه نورد استریم ۲ تعلیق کرده است».

سرگئی لاوروف در ادامه گفت‌وگوی روز شنبه خود افزود که پیشنهاد آمریکا در زمینه اقدام‌های شفاف در کاهش و محدودیت در تسلیحات راهبردی تهاجمی جالب است.

وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه همچنین گفت که مسکو از تمایل آمریکا برای ایجاد شکاف بین روسیه و چین آگاه است اما ما قصد نداریم روابطمان با پکن را برای خشنودی واشنگتن بد کنیم .

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها