انتقاد شدید دیدبان حقوق بشر از ظلم امارات به خانواده معارضین

انتقاد شدید دیدبان حقوق بشر از ظلم امارات به خانواده معارضین
يکشنبه 1 دی 1398 - 21:07

دیدبان حقوق بشر با صدور گزارشی، حکومت امارات متحده عربی را به اعمال محدودیت های شدید و ظالمانه علیه اعضای خانواده معارضین زندانی در این کشور مانند لغو شناسنامه متهم کرد. 

العالمآسیا

روزنامه رای الیوم به نقل از این گزارش نوشت: اسناد نقض حقوق 8 زندانی معارض و خانواده هایشان در این سازمان ثبت شده است.

این گزارش افزود که شناسنامه 19 نفر از نزدیکان این زندانیان لغو شده است، 30 نفر از نزدیکان آنان ممنوع السفر شده اند و 22 نفر از نزدیکان آنان اجازه تعویض شناسنامه خود را ندارند.

گزارش دیدبان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، حاکیست که نزدیکان این 8 نفر با محدودیتهایی در زمینه استخدام در ادارات دولتی و ادامه تحصیل در دانشگاه در سالهای 2013 تا 2019 مواجه شده اند.

در گزارش به نام این 8 معارض اشاره نشده است.

اواخر 2018، احمد منصور فعال حقوقی اماراتی به خاطر انتقاد از مقامهای امارات در شبکه های اجتماعی به "توهین به وجهه و جایگاه کشور" متهم و به 10 سال زندان محکوم شد.

منصور پیشتر در سال 2011 به اتهام فحاشی به مقامهای کشور به 3 سال زندان محکوم اما پس از گذراندن 8 ماه از دوره محکومیتش، مورد عفو شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رییس دولت امارات متحده عربی قرار گرفت و آزاد شد.

اما در مارس 2017 مجددا بازداشت و در 31 دسامبر 2018 حکم 10 سال زندان درباره وی صادر شد.

دیدبان حقوق بشر افزود: امارات متحده عربی در سال 2011 میلادی تا زمان حاضر به طور مستمر، آزادی بیان و موضوع تشکیل جمعیتهای جامعه مدنی در این کشور را محدود کرده است.

این گزارش خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی امارات نیز حقوق معارضین و فعالان حقوق بشر را به شدت نقض کرده اند که اسناد آن تهیه شده است.

دیدبان حقوق بشر یادآوری کرد، سازمان امنیت امارات، محدودیتهای شدیدی را علیه خانواده های معارضین، اعمال و حقوق آنان در زمینه شهروندی، استخدام، آموزش و سفر را نقض کرده است.

مقامهای امارات درباره این اتهامات هنوز هیچگونه موضعی اتخاذ نکرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها