آخرین خبر ... خاشقچی خودکشی کرده است

آخرین خبر ... خاشقچی خودکشی کرده است
دوشنبه 2 دی 1398 - 14:49

جمال خاشقچی، روزنامه نگار مقتول عربستانی حتی اگر موفق به فرار از چنگال قاتلان کنسولگری کشورش در استانبول می شد، به طور قطع به جرم فرار از دست عدالت، با حکم اعدام با شمشیر رو به رو می شد.

العالم - کشکول

با نگاهی به حکم دادستانی کل عربستان علیه عاملان جنایت علیه خاشقچی و کسانی که او را به کنسولگری کشانده و قطعه قطعه کرده و سوزانده و نابود کرده اند، قطعاً می توان به همین نتیجه رسید.

امروز پس از آن‌همه هیاهو و تبلیغات عربستان درباره استقلال دستگاه قضایی این کشور و عدالت و سلامت و دور بودن از آن سیاست بازی، دادگاه این کشور حکم خود را علیه متهمان صادر کرد؛ در این حکم احمد العسیری، معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و گرداننده اصلی این عملیات که عوامل و قاتلان را انتخاب و دور هم جمع کرد، به دلیل کامل نبودن مدارک آزاد کرد.

"محمد العتیبی"، سرکنسول سابق عربستان در استانبول هم که در کشاندن خاشقچی به کنسولگری و سپس سرپوش گذاشتن بر این جنایت دست داشت، به دلیل کافی نبودن مدارک آزاد شد؛ گفتنی است جنازه خاشقچی در اجاق منزل او سوزانده شد.

و اما "سعود القحطانی"، مشاور رسانه ای محمد بن سلمان و مغز متفکر و طراح اصلی این جنایت؛ دادگاه جرأت متهم کردن وی را پیدا نکرد.

دادستان کل عربستان در تلاشی برای تلقین این ادعا که خاشقچی خودکشی کرده است و شبهه زدایی از این ادعا، اعلام کرد که دادگاه ابتدا 5 نفر از متهمان را به اعدام و 3 نفر دیگر را به 24 سال زندان متهم کرده بود اما این احکام بدوی هستند و هنوز تأیید نشده است!!

نکته جالب توجه در حکم این دادگاه، ادعای دادستان است مبنی بر اینکه هیچ خصومتی بین محکومان و خاشقچی وجود نداشته است!! وی با طرح این ادعا می خواهد بگوید که خاشقچی احتمالا خودکشی کرده است چون محکومان با احترام فراوان با او سخن می گفتند پس خصومتی بین آنها وجود نداشته است.

پربیننده ترین خبرها