کلاغ ها سر و صدا می کنند؛ رسانه های «پترو دلاری» و تظاهرات عراق

کلاغ ها سر و صدا می کنند؛ رسانه های «پترو دلاری» و تظاهرات عراق
چهارشنبه 4 دی 1398 - 20:06

پایگاه قطری "الخلیج آنلاین" با انتشار یادداشتی درخصوص اعتراض های عراق، مرزها دروغ پردازی و کینه توزی درنوردیده است.

العالم - کشکول

نویسنده این یادداشت مغرضانه با هدف تفرقه افکنی و طایفه گرایی تلاش کرده بر روی حقایق سرپوش گذاشته و واقعیت های موجود درباره روابط میان ایران و عراق را تحریف کند و همچنین تلاش می کند تا اعتراض های اخیر عراق را به ایران ربط دهد و شخصیت های ملی و حشد الشعبی را هدف قرار داده است.

پیش از آنکه به تحلیل علل انتشار چنین یادداشتی بپردازیم، چند نمونه از ادعاهای بی اساس و کذب پایگاه های اینترنتی خلیجی را بر می شماریم تا بخشی از کینه کورکورانه ای که این سایت ها و طرف ها نسبت به مردم ایران و عراق دارند، برملا شود؛ همان کینه ای که باعث می شود به این شکل جنون آمیز، به چنین دروغ پردازی های آشکار بپردازند.

در برخی از پارگراف های این گزارش آمده است:

"قصی السهیل " عضو پیشین جریان شیعی صدر به رهبری مقتدا صدر در عراق است که پس از آن به عضویت فراکسیون دولت قانون به ریاست نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق درآمد.

شبکه آمریکایی الحره روز پنجشنبه (19 دسامبر) در پایگاه اینترنتی خود به نقل از یک منبع سیاسی عراقی که خواست نامش فاش نشود، نوشت :

"محمد کوثرانی" مسئول امور عراق در حزب الله لبنان، برای حمایت از قصی السهیل وارد عمل شد.

بنا به اعلام منبع یاد شده، کوثرانی با "ایرج مسجدی" سفیر ایران در عراق و برخی از شخصیت های نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرده و گفته است که آن ها مکلف به رسیدگی به موضوع انتخاب نخست وزیر عراق از حوزه تخصصی فرمانده سپاه قدس قاسم سلیمانی هستند.

منبع یاد شده افزود: کوثرانی به حزب الله لبنان تعهد داد در صورتیکه سهیل نخست وزیر شود، با تضمین امضای قراردادهای وابسته به شرکت های سایه وابسته به این حزب در زمینه بازاریابی نفت عراق و انتقال آن از حزب الله حمایت مالی کند.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد: کوثرانی، سردمدار رسیدن السهیل به پست وزارت آموزش عالی در دولت کنونی بود و این دو در زمینه های زیادی از جمله تاسیس دانشگاه های حزب الله در عراق با هم مشارکت اقتصادی داشته اند.

اما خواسته تظاهرکنندگان، کنار رفتن کل طبقه سیاسی و به کار آمدن دولتی موقت به مدت 6 ماه و برگزاری انتخابات مستقل با نظارت سازمان ملل و با قانون انتخابات جدید و کمیساریای انتخابات جدید است.

پایگاه "الخلیج آنلاین" به نقل از "عمر الجانبی" تحلیلگر سیاسی نوشته است: آنچه در ارتباط با هوشیاری تظاهرکنندگان قابل توجه است، این است که مرجعیت دینی در نجف اشرف یعنی آیت الله سید علی سیستانی، از همه دانشجویان خواسته بود که در روز یکشنبه 22 دسامبر، در سر کلاس های دانشگاه حاضر شوند، اما برخی از گروه های دانشجویان که با خواسته مرجعیت دینی موافق نبودند، با سردادن شعارهایی که همه خواهان تشکیل دولت مستقل و برگزاری انتخابات زودهنگام وتدوین قانون کمیساریای جدید و قانون انتخابات جدید هستند، به خیابان ها آمدند.

این مساله نشان می دهد که مردم و تظاهرکنندگان به طرح های طبقه سیاسی هوشیار هستند.

"الخلیج آنلاین" به نقل از "عمر الجنابی" نوشت: تظاهرکنندگان می دانند چه کسانی آن ها را ترور می کند و می کشد و پس از آخرین عملیات ترور که به "علی العصمی" فعال سیاسی مربوط می شد، مقرهای حزبی نزدیک به ایران که دارای شاخه های نظامی مسلح تاثیرگذار در میان مردم است، به آتش کشیده شد.

الجنابی پیش بینی می کند که ایران، کشور را به سمت رویارویی مسلحانه میان گروه های طرفدار ایران و میان گروه ها و طرف های دیگر سوق دهد.

مساله قابل توجه این است که این شبکه فتنه گر آمریکایی به نوبه خود، هر آنچه را که درباره دخالت حزب الله عراق به نقل از یک منبع سیاسی عراقی (بدون ذکر نامش) ، منتشر کرده است، این نقل قول، به منزله به تمسخر گرفتن عقل و خرد مردم است" آیا این افشاگر میزان جنگ روانی نیست که ائتلاف رجعت گرای آمریکایی، اسرائیلی و عربی ضد ایران و ضد ملت های ایران و عراق و محور مقاومت به راه انداخته اند؟

این شبکه همچنین علیه نوری مالکی نخست وزیر پیشین عراق کینه توزی کرد و وی را "بدنام" توصیف کرد، نوری مالکی نزد مردم عراق و محور مقاومت شناخته شده است، آقای مالکی همان کسی بود که با امضای حکم اعدام صدام خونریز، گروه های بعثی صدامی را یتیم کرد.

وی کسی بود که با اینکه عراق به جناح آمریکا در منطقه ملحق شود، مخالفت کرد.

هدف این پایگاه اینترنتی دروغ پرداز این است که بگوید هدف از تظاهرات، تغییر طبقه سیاسی درعراق است، این کار، عین فریب کاری است، وگرنه این پایگاه و دیگر پایگاه های مشابه دروغ پرداز تلاش کردند تا همه اهداف تظاهرات عراق را در یک هدف واحد که تضعیف نقش اکثریت شیعی در عراق از طریق هدف قرار دادن سمت نخست وزیری است، خلاصه کنند.

این درحالیست که این پایگاه ها به مدت بیش از دو ماه ولو اشاره ای کوتاه به دیگر سمت ها در عراق مانند ریاست جمهوری یا ریاست پارلمان نکردند.

بنابراین، همه تیرها به طور مشخص، شخص نخست وزیر را هدف قرار داده است و این درحالیست که اگر فسادی هم وجود داشته باشد، همه در آن شریک هستند و در صورتیکه مردم خواهان تغییر طبقه سیاسی باشند، پس چرا این همه جنجال فقط درباره شخص نخست وزیری و سمت وی وجود دارد، درحالیکه همه می دانند که نخست وزیر در عراق ، به علت سیاست سهم بندی طایفه ای که آمریکا بر نظام سیاسی عراق تحمیل کرده است، دستانش بسته است.

این رسانه، به این حد اکتفا نکرد و از این هم فرارتر رفت و آن زمانی بود که حشد الشعبی را به وابستگی به ایران و اینکه الحشد اوضاع عراق را به سمت درگیری مسلحانه با تظاهرکنندگان پیش می برد، به فتنه انگیزی میان مردم عراق و به ویژه گروه شیعه متهم کرد، در واقع از این حد هم فراتر رفت.

این رسانه خلیج فارسی به نقل از "عمر الجنابی" تحلیلگر سیاسی عراق که از مزدوران دلار در میان کشورهای خلیج فارس در دو بخش نفت و گاز است، کینه ورزی و عقده های خود را علیه ایران و محور مقاومت نشان داد.

مساله قابل توجه این است که این مبارز بعثی صدامی سابق و مزدور فعلی خلیجی ها، با تحریک عراقی ها به عمل نکردن به توصیه های مرجعیت عالی دینی، خدماتی را بیش از حد مطلوب به اربابان خود ارائه کرده و این مطلب را گفته است که عراقی ها با رد دعوت سیستانی برای حاضر شدن در سرکلاس های دانشگاه، هوشیارتر شده اند.

در یک تلاش پلید وکثیف عمر الجنابی معلوم الحال، حملاتی را که باندهای حزب بعث صدامی هم پیمان با برخی که از نظر عقیدتی منحرف هستند، و با دلارهای نفتی ارتزاق می کنند، به حملات علیه پایگاه های الحشد الشعبی و ترور برخی از فعالان ربط دادند، تا بدین شکل این مساله را القا کنند که الحشد الشعبی پشت این ترورها قرار دارد، حتی به طور قطع تاکید می کند که تظاهرکنندگان می دانند چه کسی آن ها را می کشد و ترور می کند، این در حالیست که حتی عامه عراقی ها نیز می دانند که صدامی ها و داعشی ها و مزدوران سفارت خانه ها و شرکت های امنیتی آمریکایی و اسرائیلی و خلیج فارسی به ویژه عربستانی و اماراتی مانند غده های سرطانی درعراق پخش شده اند و در حالیکه مجهز به سلاح هستند و ضمن هماهنگی با ارباب آمریکایی خود برای آتش زدن عراق و ویران کردن آن بر سر مردم این کشور فعالیت می کنند تا از حشد الشعبی که طرح های آن ها را برای تجزیه عراق به شکست کشاند و آرزوی بعثی ها را برای بازگشت به قدرت ناکام گذاشت و جلوی طمع ورزی های ترامپ برای سرقت نفت عراق را گرفت و اجازه نداد که وهابیت و افکار طایفه گرای دراین کشور منتشر شود، انتقام بگیرند.

هرقدر هم که رسانه های دون پایه خلیج فارسی و رسانه های آمریکایی حامی آن ها تلاش کنند، تا از عناصر قدرت در عراق بکاهند و به روابط ملت های ایران و عراق ضربه بزنند، باز هم نخواهند توانست خللی در هوشیاری مردم عراق ایجاد کنند و همه جنجال های این رسانه ها ضد الحشد الشعبی و ایران و محور مقاومت، بی فایده و بی نتیجه است. زیرا عراقی ها باهوش تر از آن هستند که فریب این دروغ پردازی ها و فتنه ها را بخورند، و انتشار برخی از عکس ها و فیلم هایی با موضوع اهانت به الحشد الشعبی، یا شخصیت های عراقی یا برای ضربه زدن به روابط با ایران در شبکه های اجتماعی و ماهواره ای و رسانه های وابسته به امریکا و اسرائیل و کشورهای رجعت گرای عربی، و تلاش برای ربط دادن آن ها به مردم عراق، فریبی است که عراقی ها درگیر آن نخواهند شد، زیرا عراقی ها همچنان تصاویر شهدای خود را که به دست بعثی ها و داعشی ها و عناصر گمراه کشته شده اند، بر دیوارهای منازل خود نصب کرده اند.

سعيد محمد / العالم

پربیننده ترین خبرها