معرفی گزینه های سائرون برای نخست وزیری از سوی یکی از نزدیکان مقتدی صدر

معرفی گزینه های سائرون برای نخست وزیری از سوی یکی از نزدیکان مقتدی صدر
پنج‌شنبه 5 دی 1398 - 18:11

محمد صالح العراقی(یکی از نزدیکان مقتدی صدر )، در پیامی توئیتری نوشت: «از رئیس جمهور سپاس گذارم، زیرا نامزدی را که مردم قبول ندارند، رد کرده است»

العالم_عراق

الفرات نیوز -- العراقی در توئیتی بر روی صفحه شخصی خود در تویتر نوشته است: «پس از بررسی های انجام شده در رابطه با نامزد مورد نظر ملت عراق به نتیجه کلی رسیدیم البته این نامزد نخست وزیری می بایست برنامه های خود را ارائه دهد و دوره زمانی وی مشخص شود و ماموریت های ایشان نوشته شود و این مساله لزوما به معنای تایید ایشان از سوی ما نیست.

وی افزود: «مصطفی آل کاظمی ، رحیم العیکلی، فائق الشیخ علی نامزدهای مطرح شده هستند؛ اما من سخنگوی آنان نیستم و این افراد حدس من است»

در ادامه این بیانیه آمده است: "از رئیس جمهور عالی‌قدر سپاس گذارم، زیرا نامزدی را که مردم قبول ندارند، را رد کرده است. این موضع گیری را در تاریخ، مردم و مرجعیت برای شما خواهد نوشت."

این در حالی ست که رئیس جمهور، برهم صالح ، ظهر امروز کاندیدای ائتلاف البناء اسد العیدانی را برای نخست وزیری را رد کرد و آمادگی استعفای خود را در مقابل پارلمان قرار داد.

صالح در بیانیه ای به رئیس مجلس عراق نوشته است: دغدغه من جلوگیری از خونریزی است، نامگذاری العیدانی به عنوان نخست وزیر را رد می کنم، با تأکید بر اینکه جنبش سیاسی و پارلمانی باید بیانگر خواست مردم باشد".

پربیننده ترین خبرها