آخرین خبرها از جستجوی خلبان و لاشه‌ جنگنده «میگ۲۹» سقوط کرده در ارتفاعات سبلان

آخرین خبرها از جستجوی خلبان و لاشه‌ جنگنده «میگ۲۹» سقوط کرده در ارتفاعات سبلان
پنج‌شنبه 5 دی 1398 - 22:49

یک منبع آگاه خبر داده که برخی از لاشه‌ های هواپیمای میگ سقوط کرده در ارتفاعات سبلان پیدا شده است.

العالم ـ ایران

به دنبال سقوط جنگنده ارتش طی دیروز (چهارشنبه 4 دی ماه 1398) خبرهایی منتشر شد مبنی بر این که سرنشینان بالگرد ارتش لاشه این هواپیما را مشاهده کرده اند، به رغم این مساله تا کنون محل سقوط به طور دقیق مشخص نشده و گروه های امدادی به خاطر شرایط جوی نامناسب نتوانسته اند خود را به محل احتمالی برسانند.

پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه 4 دی ماه 1398) صدای مهیبی از اطراف کوه سبلان توسط اهالی شنیده و تیم های امدادی اعزام شدند؛ ارتش سقوط یک فروند جنگنده میگ -۲۹ نیروی هوایی در حین اجرای مأموریت را تایید کرد.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد که خلبان جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش که در منطقه عمومی شمال غرب کشور و ارتفاعات سبلان در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد، سرهنگ «محمدرضا رحمانی» از خلبانان مجرب این نیرو بوده است.

به دنبال این سانحه تلاش برای پیدا کردن لاشه هواپیما و نجات خلبان آغاز شد ولی به خاطر شرایط سخت جوی و صعب عبور بودن منطقه به نتیجه نرسید. بنابر گزارش های رسیده، امروز نیز تداوم شرایط نامناسب جوی روند جستجو برای پیدا کردن لاشه هواپیمای سقوط کرده و خلبان آن را به مانند روز گذشته کند کرده است.

شرایط نامناسب جوی در ارتفاعات سبلان شعاع دید گروه‌های امدادی و جستجوگر را تا حدی محدود کرده که حتی فاصله نیم متری نیز به سختی قابل مشاهده است.

نیروهای امدادگر هلال احمر، اورژانس، مجموعه مدیریت بحران استان اردبیل، سپاه، ارتش و چندی از گروه‌های حرفه‌ای کوهنوردی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی نیز برای یافتن لاشه هواپیما و مشخص شدن وضعیت خلبان آن در تلاش هستند.

به گزارش مهر، گزارش‌های غیررسمی نیز از پیدا شدن برخی از لاشه‌های هواپیمای سقوط کرده خبر داده هر چند محل دقیق سقوط جت جنگنده همچنان مشخص نیست.

وزش باد شدید که از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز فراتر می‌رود باعث کولاک شدید برف شده تا همچنان روند جستجوها در دامنه‌های برف گیر «سبلان» با سختی‌های خاصی همراه شود.

با توجه به تاریکی هوا و شدت وضعیت نامساعد جوی تیم‌های جستجوگر از ساعت ۵ صبح جمعه مجدداً عملیات جستجو را آغاز خواهند کرد.

مسئولان تأکید دارند مردم اخبار را تنها از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها