ترکیه 28 مظنون به همکاری با داعش را بازداشت کرد

ترکیه 28 مظنون به همکاری با داعش را بازداشت کرد
جمعه 6 دی 1398 - 14:13

28 مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش و همکاری با آن در شهرهای مختلف ترکیه بازداشت شدند.

العالم - ترکیه

نیروهای امنیتی ترکیه طی چهل‌وهشت ساعت گذشته ۲۸ مظنون به عضویت و همکاری با گروه تروریستی داعش را در استان‌های استانبول و قونیه بازداشت کردند.

به نوشته وبگاه «عاروتص شوع»‌ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس ترکیه از روز چهارشنبه عملیاتی را برای بازداشت عناصر وابسته به داعش در آستانه سال نو میلادی و برگزاری جشن‌های این مراسم، آغاز کرده است.

بر این اساس، عملیات جدید پلیس ترکیه در پی نگرانی از احتمال عملیات هسته‌های خفته داعش در مراسم سال نو میلادی انجام شده است که در پی آن بیست مظنون در استانبول بازداشت شدند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» نیروهای امنیتی ترکیه همچنین روز پنجشنبه هشت تروریست داعشی را در قونیه بازداشت کردند.

یک منبع امنیتی می‌گوید که افراد بازداشت شده با تروریست‌های حاضر در مناطق درگیری (عراق و سوریه) در ارتباط بوده و برای انجام عملیات‌های تروریستی (احتمالا در زمان سال نو) برنامه‌ریزی می‌کردند.

از زمان آغاز عملیات‌های ضد تروریستی ترکیه علیه داعش در سوریه، اعضای این گروه به عملیات در داخل خاک این کشور روی آورده و طبق آمار دولتی تاکنون بیش از ۳۰۰ ترکیه‌ای در حملات تروریستی داعش کشته شده‌اند.

طبق آماری که دولت ترکیه منتشر کرده، این کشور تاکنون بیش از ۸۶۰۰ مظنون داعشی را بازداشت کرده که از این میان ۷۵۰۰ عضو خارجی آنها را به کشورهایشان بازگردانده و هنوز نیز بیش از ۱۱۴۰ داعشی خارجی در زندان‌های ترکیه بازداشت هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها