نوبخت: با وعده‌های توخالی مذاکره نمی‌کنیم

نوبخت: با وعده‌های توخالی مذاکره نمی‌کنیم
جمعه 6 دی 1398 - 18:54

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با تحریم‌ها ما را مشغول کنند تا از خدمت باز ایستیم، گفت: با وعده‌های توخالی مذاکره نمی‌کنیم و کوتاه نخواهیم آمد.

العالم- ایران/ اقتصادی

محمدباقر نوبخت عصر امروز در آیین افتتاح فاز یک مسکن محرومین خراسان‌جنوبی از اتصال بیرجند به شبکه سراسری خبر داد و اظهار داشت: ساخت بزرگراه و راه‌های متعدی طی چهل سال توسط دولت‌ها انجام شده که گوشه‌ای از توسعه و عمران است.

وی وجهه دیگر انقلاب اسلامی را خدمت به محرومان و مردم ساکن در روستاها دانست و تبیین کرد: از سفارشات ویژه رهبری خدمت به روستائیان و مردم به‌خصوص مناطق محروم است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه 970 میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های خراسان‌جنوبی طی دو سال پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: سهم امسال 470 میلیارد تومان است که از این مبلغ 290 میلیارد تومان پرداخت و مابقی قبل از پایان امسال پرداخت خواهد شد که شاهد افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های خوبی در استان خواهیم بود.

نوبخت با اشاره به خدمات انجام‌شده طی چهل سال اخیر توسط دولت‌ها و نظام جمهوری اسلامی، مطرح کرد: هرچند خدماتی طی چهل سال اخیر برای توسعه مناطق مختلف کشور ارائه شده اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند با جنگ‌ها و تحریم‌ها ما را مشغول کنند تا از خدمت باز ایستیم، اضافه کرد: به نمایندگی از دولت تعهد می‌کنم به‌رغم همه تحریم‌ها اصلاً تسلیم نخواهیم شد و همچنان تا امروز همه پرداخت‌های کارکنان دولت، بازنشستگان و مستمری‌بگیران طبق روال گذشته با همان افزایش‌ها تا آخرین روز تحریم‌ها انجام شود.

نوبخت با تأکید بر اینکه دولت با تمام توان در برابر این تحریم خواهد ایستاد، تبیین کرد: با همین منابع کوچک تلاش می‌کنیم عمران و آبادانی را به همه جای کشور ببریم.

وی از پرداخت 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف طی نه‌ماهه امسال خبر داد و گفت: با وعده‌های توخالی مذاکره نکرده و کوتاه نخواهیم آمد و کشور را با هر شکلی است اداره خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه تا پایان امسال به غیر از احداث و افتتاح واحدهای مسکونی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگی خواهیم بود، مطرح کرد: ما مرد استقامت و مقاومت هستیم و استقلال کشور را به هیچ‌چیزی نخواهیم فروخت.

نوبخت با اشاره به تعهدات دولت مبنی بر برگشت جوانان به روستاها و ایجاد اشتغال و مسکن، اعلام کرد: دولت آماده است هر جوانی که از روستا مهاجرت کرده و مجدد به روستا برگردد، برایش متعهد به ساخت خانه و ایجاد شغل شود.

وی همچنین در خصوص تأمین نیروگاه‌های خورشیدی، مطرح کرد: اگر با همین نیروگاه‌های خورشیدی بتوانیم مشاغل خرد ایجاد کنیم یا کارخانه‌هایی ایجاد کنیم که دیگر جوانان مشغول به کار شوند از طرف دولت متعهد به همکاری می‌شویم.

فارس

پربیننده ترین خبرها