آماده باش حشد الشعبی در برابر حمله احتمالی آمریکا

آماده باش حشد الشعبی در برابر حمله احتمالی آمریکا
جمعه 6 دی 1398 - 20:59

یک منبع امنیتی عراقی گفت که نیروهای حشد الشعبی برای مقابله با هر نوع حمله یا اقدام احتمالی آمریکا به حال آماده باش کامل درآمدند.

العالمعراق

این منبع امنیتی عراقی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با السومریه نیوز به جزییات بیشتری درباره این موضوع اشاره نکرد.

«وائل الرکابی» تحلیلگر سیاسی عراقی در این باره به پایگاه اینترنتی "المعلومه" گفت که هدف آمریکا از هر نوع حمله به حشد الشعبی، تحت الشعاع قراردادن رهنمودهای مرجعیت و پیروزی سیاسی آن در صحنه عراق است.

وی افزود که آمریکا در همین چارچوب، تروریستهای خود را به عراق بازگردانده و می کوشد با استفاده از گروه تروریستی وهابی داعش و هدف قراردادن حشد الشعبی، در عراق ناامنی ایجاد کند.

الرکابی تصریح کرد که آمریکا به خاطر ناخشنودی از پیروزیهای حشد الشعبی در زمینه در هم کوبیدن تروریسم در عراق می کوشد گروههای تروریستی را دوباره به این کشور بازگرداند.

وی خاطر نشان کرد که به همین دلیل، آمریکا به بحران سیاسی در عراق دامن زده و کوشید از اعتراضات مردمی به عنوان ابزاری برای ایجاد اختلافات و درگیریهای داخلی در عراق استفاده کند تا مردم را از موضوع بازگشت داعش منحرف کند.

این تحلیلگر سیاسی عراقی یادآور شد، فتوای مرجعیت درباره تشکیل حشد الشعبی و پیروزی این گروه بر تروریسم در عراق، آمریکا را واداشت تا برای تحت الشعاع قراردادن این فتوا و پیروزی، اقدام به بحران سازی در عراق و توطئه چینی برای تجزیه ای این کشور کند.

الرکابی گفت که هر نوع اصلاحات در عراق به ضرر منافع آمریکاست و به همین دلیل در صورت تحقق اصلاحات در این کشور، واشنگتن حتما اقدام به حمایت بیشتر از عملیات تروریستی داعش در عراق و حمله به حشد الشعبی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها