تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه در مجمع عمومی در زمینه مقابله با جرایم سایبری

تصویب قطعنامه پیشنهادی روسیه در مجمع عمومی در زمینه مقابله با جرایم سایبری
شنبه 7 دی 1398 - 12:20

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه در زمینه مقابله با جرایم سایبری و تدوین یک کنوانسیون بین‌المللی در این زمینه را مورد تصویب قرار داد.

العالم - اروپا

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی روسیه که در آن آغاز تدوین یک کنوانسیون در زمینه جرایم سایبری پیش بینی شده است را با اکثریت آرا مورد تصویب قرار داد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، 79 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، 60 کشور رای منفی دادند و 33 عضو دیگر سازمان ملل نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

براساس این قطعنامه، مجمع عمومی سازمان ملل پذیرفت که یک کمیته بین دولتی ویژه از متخصصان که از همه مناطق جهان در آن حضور دارند بر روی تدوین یک کنوانسیون بین المللی، برای مقابله با استفاده از تکنولوژی های ارتباطی که در راستای اهداف غیرقانونی فعالیت می‌کنند و از ضداطلاعات به منظور اهداف سایبری استفاده می‌کنند، کار کنند.

همچنین این کمیته راه را برای یک تحقیقات جامع بین المللی در زمینه جرایم سایبری فراهم خواهد کرد.

پیش نویس این قطعنامه در اواسط ماه دسامبر در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل نیز مورد تایید قرار گرفته بود.

فرستاده ریاست جمهوری روسیه در همکاری های بین‌المللی در زمینه امنیت اطلاعات پیش از این به تاس گفته بود: این قطعنامه با هدف مقابله با این جرایم جدی که به یک آسیب بزرگ تبدیل شده و به اقتصاد جهانی و مردم آسیب وارد می کند تهیه و ارائه شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها