مکانی که از آنجا پایگاه آمریکا در عراق هدف قرار گرفت، محل تردد عناصر داعش است

مکانی که از آنجا پایگاه آمریکا در عراق هدف قرار گرفت، محل تردد عناصر داعش است
شنبه 7 دی 1398 - 19:21

یک منبع امنیتی در عراق گفت، مکانی که از آنجا پایگاه «K 1» هدف راکت قرار گرفت، شامل روستاهایی است که عناصر داعش در آنجا تردد دارند.

العالم - عراق

یک منبع امنیتی در عراق، امروز شنبه گفت، پایگاه «K 1» در کرکوک، به شکل مستقیم هدف راکت قرار گرفته است.

طبق گزارش وبگاه خبری «الاخباریه» عراق، این منبع امنیتی که نامش فاش نشد، توضیح داد که پایگاه «کی.وان» (K 1) با دوازده راکت از منطقه‌ای در حد فاصل دو روستای «قزلیار» و «قره تپه» در منطقه بایجی که نزدیک پایگاه کی.وان هست، هدف قرار گرفته است.

به گفته این منبع، طبق داده‌های اطلاعاتی قبلی، این پایگاه در لیست هدف قرار داشته و مکانی که از آنجا راکت‌ها شلیک شده، شامل روستاها و خانه‌هایی است که محل تردد عناصر داعش است و قبلا نیروهای پیشمرگه آن را نابود کرده بودند.

بنا بر این گزارش، این منبع همچنین گفت که «پایگاه K .1 در بر گیرنده مقر دسته مبارزه با تروریسم و مقر دسته‌هایی متعلق به تیپ ویژه و مقر فرماندهی لشکر ششم پلیس فدرال است و راکت‌ها پایگاه آمریکا را هدف گرفت و در حیاط پایگاه و اتاق جلساتش فرود آمده است».

این منبع تأکید کرد که حمله «بسیار دقیق انجام شده است».

مقام‌های آمریکایی بامداد جمعه (۲۷ دسامبر) مدعی شدند که یک نیروی پیمانی آمریکا در جریان حمله راکتی به این پایگاه نظامی در استان کرکوک عراق کشته و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

این خبر را ابتدا خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از چند مقام‌ آمریکایی گزارش داد. رویترز مدعی شده بود یک نیروی پیمانی غیرنظامی آمریکا در حمله راکتی به پایگاه نظامی «K1» در استان کرکوک عراق کشته شده است .

همچنین پایگاه خبری نیوزویک نیز جمعه شب به نقل از مقامات پنتاگون در این زمینه نوشت: به دنبال این حمله خمپاره‌ای چندین نیروی آمریکایی و عراقی نیز مجروح شده‌اند. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود به نیوزویک گفت: اندکی بعد از این حمله، یک سیستم راکت انداز چندمنظوره در نزدیکی پایگاه K-1 پیدا شده است، و براساس تخمین اولیه حدودا بین ۱۱ تا ۱۴ راکت به پایگاه شلیک شده است. یک راکت نیز به یک انبار مهمات برخورد کرده است و باعث آتش سوزی داخل پایگاه شده است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، حداقل ۳۰ راکت به پایگاه k-1 شلیک شده است که یکی از آنها به انبار مهمات اصابت کرده و منجر به انفجار و آتش سوزی بیشتر شده است. این مقام آمریکایی این حمله را یکی از بزرگترین حملات راکتی در نوع خود خوانده است. این حمله ساعت ۷:۲۰ دقیقه به وقت عراق در روز ۲۷ دسامبر انجام شده است.

براساس این گزارش، پنتاگون تا کنون کسی را مسئول این حملات معرفی نکرده است و هیچ گروهی نیز تا کنون مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

نیوزویک در ادامه مدعی شده است که پنتاگون معتقد است که گروه‌های مورد حمایت ایران مسئول این حمله هستند. علاوه بر آن چندین گروه شبه‌نظامی شیعه و گروههای دیگر از جمله گروه تروریستی داعش که مخالف حضور نظامی آمریکا در عراق هستند طی ماههای گذشته به حملات خود به نیروهای آمریکایی ادامه داده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها