طرح سه گزینه جدید برای نخست وزیری عراق

طرح سه گزینه جدید برای نخست وزیری عراق
يکشنبه 8 دی 1398 - 14:14

فراکسیون «البناء» (سازندگی) امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نام های سه گزینه جدید برای سمت نخست وزیری عراق را به «برهم صالح» پیشنهاد می دهد.

العالم- عراق

در بیانیه مطبوعاتی فراکسیون سازندگی که معاون این تشکل به عنوان بزرگترین جناح پارلمان آن را خواند، آمده است که البناء پس از مخالفت با نخست وزیری «اسعد العیدانی»، سه گزینه دیگر برای این سمت آماده ارایه به رییس جمهوری عراق کرده است.

«فاضل جابر» گفت که «عبدالغنی العاصدی»، «توفیق الیاسری» و «محمد توفیق علوی» به عنوان نامزدهای نخست وزیری عراق به رییس جمهوری پیشنهاد خواهد شد.
وی یاد آور شد که فراکسیون سازندگی در ساعت های آینده این نام ها را به صالح رییس جمهوری عراق ارایه می دهد.

انتخاب نخست وزیر جدید به دنبال اختلاف نظرهای سیاسی و گروهی در داخل و خارج پارلمان این روزها به یکی از چالش های سیاسی عراق تبدیل شده است.

ائتلاف البناء به عنوان بزرگترین جبهه مجلس عراق پیش از این دو نامزد (قصی السهیل و اسعد العیدانی) را به رییس جمهوری معرفی کرد که به علت اختلاف نظرها و نبود اجماع میان نمایندگان و شخصیت های سیاسی این کشور، برهم صالح از معرفی هر دو گزینه به مجلس عراق خودداری کرد.

امروز خبرها حاکی از این بود که فراکسیون البناء برای معرفی نامزد نهایی نخست وزیری با دیگر فراکسیون های عمده مجلس عراق به توافق رسیده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها