اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها در 'پاریس' به خشونت کشیده شد + فیلم و عکس

يکشنبه 8 دی 1398 - 14:40

در بیست و چهارمین روز از اعتصاب‌های سراسری در فرانسه که با پنجاه و نهمین هفته از اعتراضات جلیقه زردها همزمان شده بود، درگیری شدیدی میان معترضان و نیروهای امنیتی صورت گرفت و اعتراضات به خشونت کشیده شد.

العالم - اروپا

بیست و چهارمین روز از اعتصاب‌های سراسری و اعتراضات در «پاریس» علیه طرح پیشنهادی دولت «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برای تغییر قوانین بازنشستگی روز گذشته (شنبه) به خشونت کشیده شد.

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، اعتصاب‌های روز شنبه علیه اصلاحات بازنشستگی فرانسه با پنجاه و نهمین هفته متوالی اعتراضات‌ «جلیقه‌ زردها» همزمان شده بود.

طبق این گزارش، معترضانی که علیه تغییرات قوانین بازنشستگی فرانسه در پایتخت این کشور اروپایی تظاهرات برپا کردند با نیروهای امنیتی که به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند، درگیر شدند.

پلیس‌های ضدشورش نیز با باتون به سمت معترضان حمله کرد و روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نیز گزارش کرد که نیروهای امنیتی در نزدیکی مکان‌های گردشگری همچون موزه هنرهای مدرن مرکز «پومپیدو» به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند.

معترضان در خیابان‌های پاریس آتش روشن کردند و دود غلیظی از شعله‌های آتش در خیابان‌های پایتخت فرانسه پراکنده شده بود و همچنین یک ایستگاه اتوبوس را آتش زدند.

طبق گزارش روزنامه دیلی میل، درگیری‌هایی در دیگر نقاط برگزاری تظاهرات میان نیروهای امنیتی و معترضان صورت گرفت و خساراتی به اموال عمومی وارد آمد.

اعتصاب‌های سراسری در فرانسه از پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه) در اعتراض به طرح تغییر نظام بازنشستگی فرانسه آغاز شد که طبق این قانون سن بازنشستگی افزایش می‌یابد و برای بازنشستگی قبل از آن، حقوق کمتری پرداخت می‌شود.

علیرغم تداوم اعتراضات و اعتصاب‌ها و مختل شدن کسب و کار و حمل و نقل عمومی و سرگردان شدن هزاران نفر از مردم فرانسه، «ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه حاضر به عقب‌نشینی از تغییر قانون بازنشستگی نشده است.

اعتصاب‌های گسترده و تظاهرات‌های صدها هزاران نفری در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» موجب مختل شدن حمل و نقل عمومی و فعالیت‌های مدارس و ادارات فرانسه شده است.

اتحادیه‌های کارگری و تجاری در فرانسه هشدار داده‌اند که در صورتیکه دولت از طرح بازنشستگی عقب‌نشینی نکند به اعتصاب‌های خود در کریسمس ادامه می‌دهند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها