رسوایی عامل امارات در یمن و فرار از سَلَفی گری + فیلم

دوشنبه 9 دی 1398 - 12:16

کاربران شبکه های اجتماعی عکس ها و فیلم هایی را از حضور "هانی بن بریک"، شیخ سلفی و معاون شورای انتقالی جنوبی در یمن در یک مهمانی رقص و غنای یمنی های جنوبی مقیم فرانسه منتشر کرده اند.

العالم - یمن

کاربران شبکه های اجتماعی حضور شیخ هانی بن بریک را در مهمانی رقص و غنا "با زیر پا گذاشتن اصول حیا و آموزه های اسلامی که خود وی مدعی تبلیغ آنهاست" به باد انتقاد گرفتند.

در ویدیویی که از این مهمانی منتشر شده است چندین دختر در حضور این شیخ سلفی می رقصند. این امر خشم کاربران را برانگیخته است.

وی – که عنصر امارات در یمن محسوب می شود - پس از آنکه به دلیل شرکت در این مهمانی،در مقابل آماج انتقادات قرار گرفت رسما اعلام کرد که از جریان سلفی گری که سالها رهبری آن را بر عهده داشت، جدا شده است.

بن بریک اعلام کرد که دیگر به هیچ یک از جریان های مذهبی وابسته نیست بلکه در صدد تشکیل "حکومتی جدید" است.

وی گفت: پس از مدتها تحمل مسئولیت ملی و رهبری مبارزات ملی در یمن جنوبی دیگر مایل نیستم کسی مرا سلفی بداند. من نماینده سلفی ها یا هیچ جریان مذهبی دیگری نیستم من فقط نماینده ملتم هستم. من کسی هستم که آرزوی بازگشت به وطن و آزادی و استقلال آن بر اساس کشوری جدید و بر پایه عدالت و آزادی و رشد را دارم.

گفتنی است؛ بن بریک از افراطی ترین سرکرده های سلفی در جنوب یمن محسوب می شود او حتی عکس گرفتن یا شرکت در انتخابات را حرام می داند. اما امروز فیلم او در یکی از مهمانی های رقص منتظر شده است.

پربیننده ترین خبرها