نعیم‌قاسم: سنگ‌اندازی در مسیر «حسان دیاب»، لبنان را به خلأ سیاسی بازمی‌گرداند

نعیم‌قاسم: سنگ‌اندازی در مسیر «حسان دیاب»، لبنان را به خلأ سیاسی بازمی‌گرداند
دوشنبه 9 دی 1398 - 14:59

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار همکاری همه با نخست‌وزیر مکلف برای تشکیل دولت شد و گفت، این طبیعی است که او برای رایزنی‌ با طیف‌های مختلف نیاز به زمان داشته باشد.

العالم ـ لبنان

«حسان دیاب» حدود شصت روز پس از آغاز تظاهرات در لبنان، در بیست و هشتم آذرماه مأمور به تشکیل دولت جدید شد و قول داده حداکثر تا شش هفته این دولت را تشکیل دهد.

امروز (دوشنبه) «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در همین زمینه اعلام کرد، مرحله انتخاب نخست‌وزیر تمام شد و حسان دیاب مأمور به تشکیل دولتش شده، باید مأموریت او را تسهیل کرد و هر گونه تلاشی برای ایجاد مانع در این مسیر، لبنان را به خلأ سیاسی بازخواهد گرداند و این اقدام علیه منافع کشور است.

بر اساس گزارش «النشره»، وی ادامه داد، دیاب برای تشکیل دولت در نزدیک‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کند اما طبیعی است که برای این موضوع نیاز به زمان دارد، این عجیب است که برخی نشسته‌اند و روزها را برای وی می‌شمرند. این حق دیاب است که با طیف‌های مختلف رایزنی کند اما او مسؤول عدم مشارکت برخی در دولت نیست.

نعیم قاسم تأکید کرد: اگر گزینه اختیاری میان وتوی تعطیلی (روند تشکیل دولت) و دولت باشد ما با دولت هستیم، اگر میان گزینه آشوب و آغاز راه‌حل باشد ما با راه‌حل هستیم، اگر میان دولت پیشبرد اموری که امور کشور و مشکلات آن را پیگیری نمی‌کند و دولتی دنبال راه‌حل و اصلاح باشد ما با گزینه دوم هستیم، اگر میان سوءاستفاده سیاسی برای تشدید گرسنگی و افزایش تکرار بیکاران و پایان دادن به درد و رنج مردم باشد ما با مورد دوم هستیم. تشکیل دولت تنها راه برای این موضوعات است و یادآوردی این موضوع ضروری است که پیگیری پرونده‌های فساد و اموال دزدی شده یا قاچاق شده بر عهده دستگاه قضایی و بانکی لبنان است و باید بر روی آن کار شود.

امروز «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و معاون وی «علی دعموش» نیز در اظهارات جداگانه‌ای بر تسریع در روند تشکیل دولت جدید لبنان تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها