تجاوزگری آمریکا... اقدامی ناموفق و یا حملات آتی سخت تر و شدیدتر خواهند بود؟

تجاوزگری آمریکا... اقدامی ناموفق و یا حملات آتی سخت تر و شدیدتر خواهند بود؟
سه شنبه 10 دی 1398 - 22:00

حمله تجاوزکارانه امریکا به مواضع گردان های حزب الله وابسته به حشد الشعبی در غرب عراق، به صورت گسترده در رسانه های امریکایی پوشش داده شد و اینگونه ادعا شد که این حمله در واکنش به بمباران پایگاه نظامی آمریکایی در استان کرکوک و کشته شدن یک بازنشسته امریکایی بوده است، این تهمت و افترا را رسانه های آمریکایی ترویج می کنند.

العالم ـ عراق

کارشناسان سیاسی اما بر این باورند که این حادثه ساخته و پرداخته آمریکاست و آمریکا آن را از این حادثه علیه حشد شعبی بهره برداری کرد. حمله هوایی تجاوزکارانه آمریکا علیه مواضع حشد الشعبی در شهر القائم در استان الانبار در مرزهای عراقی سوریه ای، ابعاد سیاسی آشکاری علیه حشد الشعبی داشت. نیروهای حشد نقش اصلی در ناکام کردن تمام راهبردها و سناریوهای دولت امریکا داشتند؛ در حالی که امریکا می کوشید تا تمام عناصر داعش و القاعده را از طریق سوریه وارد عراق کند و پس از آن کشور را تجزیه کند.

این کارشناسان می گویند که در نتیجه شکست تمام طرحهای امریکایی در عراق، این کشور کوشید تا با بمباران کردن مواضع گردان های حزب الله عراق در مرزهای عراق و سوریه به بهانه دست داشتن در بمباران پایگاه امریکایی در کرکوک، به طور مستقیم در امور عراق دخالت کند؛ بویژه که روز به روز بر قدرت و توانمندی نیروهای حشد الشعبی افزوده می شود.

تحلیلگران تاکید می کنند که تا این لحظه برای عراقی ها و نیروهای امنیتی و افکار عمومی ثابت نشده است که گردانهای حزب الله پایگاه امریکایی در کرکوک را بمباران کرده اند. گردانهای حزب الله مسئولیت این حمله را به عهده نگرفتند و هیچ بیانیه ای در این خصوص صادر نکردند. بلکه این یک فرضیه ای است که امریکا وضع کرده تا حمله تجاوزکارانه خود به مواضع حشد الشعبی را توجیه کند.

آنها تاکید می کنند که تجاوز گری امریکا به شهر القائم نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می آید؛ هیات حشد الشعبی یک یگان نظامی است که به بخشی از ساختار امنیتی عراق تبدیل شده است. آنها به اقدامات پلید سفارت امریکا در بغداد و جنایتهای متعدد آن از جمله قتل و ترور و جنایت میدان الوثبه در بغداد اشاره کردند.

پژوهشگران سیاسی از اظهارات صهیونیستها در تهدید کردن مردم عراق ابراز تعجب کردند؛ عفیف کوخافی رییس ستاد کل ارتش رژیم اشغالگر حشد الشعبی را تهدید کرد و ادعا کرد که درهر ماه سلاح های پیشرفته از ایران وارد عراق می شود.

آنها می گویند که تل آویو از مدتی پیش تاکنون خصومت و دشمنی خود با ملت عراق را آشکارا مطرح می کند وخواستار قتل وحذف آنها از نقشه شده بود. تحلیلگران سیاسی تاکید می کنند که این اظهارات در چارچوب جنگ رسانه ای صهیونیستها علیه نیروهای حشد الشعبی است با این ادعا که حشد الشعبی به خطری بزرگ برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

تحلیلگران سیاسی می گویند که پس از شکست نقشه امریکایی صهیونیستی در عراق توسط حشد الشعبی ، دخالتهای امریکایی به صورت مستقیم آغاز شد. اما عراق و ملت عراق این تجاوزکاریها را نخواهند پذیرفت. نیروهای حشد الشعبی نیز می تواند در زمان مناسب پاسخ این تجاوزگری را بدهد.

در همین راستا، پژوهشگران سیاسی امریکایی می گویند که حضور امریکا در عراق با هدف مبارزه با داعش است و بر این باورند که داعشی ها به طور کامل شکست نخورده اند.

این تحلیلگران آمریکایی، گردانهای حزب الله را به بمباران پایگاه نظامی k1 در کرکوک متهم می کنند بدون آنکه هیچ دلیلی بر این ادعای خود ارائه دهند. آنها تجاوزکاری امریکایی به مواضع حشد الشعبی را اینگونه توجیه می کنند که این حمله پاسخی به قتل یک امریکایی بوده است.

در مقابل فرماندهان گردانهای سید الشهداء یکی از گروههای حشد الشعبی تاکید می کنند که نیروهای حشد به هیچ گروهی وابسته نیستند فقط وابسته به کشورشان عراق هستند و درباره انگیزه و هدف اصلی حضور آمریکایی ها در عراق ابراز شک و تردید کردند. آنها تاکید می کنند که مردم عراق با پشتیبانی برخی کشورهای همسایه و نه آمریکایی ها، داعشی ها را از کشور بیرون کردند.

آنها درباره اقدام رسانه های آمریکایی در ترویج این امر که نیروهای امریکایی با هدف مبارزه با داعش به عراق آمدند، هشدار می دهند. فرماندهان سید الشهداء تاکید می کنند که نیروهای حشد الشعبی دلایلی کافی درخصوص حمایت نیروهای امریکایی از داعشی ها در منطقه الحضر در جنوب موصل و دیگر مناطق دارند؛ اخیرا در این مناطق داعشی ها دست به حملاتی زدند و قهرمانان حشد شعبی با آنها مقابله کردند.

این فرماندهان حشد الشعبی تاکید می کنند که حضور نیروهای امریکایی در عراق نقض توافقنامه امنیتی میان عراق و امریکا مبنی بر خروج تمام نیروهای امریکایی، به شمار می آید. پارلمان عراق بارها خواستار تعیین یک جدول زمانی برای خروج نیروهای امریکایی شده بود. این فرماندهان همچنین درباره گسترش پایگاه های نظامی خارج از چارچوب توافقنامه امنیتی و استقرار نیروهای امریکایی در مناطقی بدون اطلاع دولت عراق هشدار دادند.

پربیننده ترین خبرها