وزیر دفاع کویت در ریاض بر امنیت خلیج فارس تأکید کرد

وزیر دفاع کویت در ریاض بر امنیت خلیج فارس تأکید کرد
چهارشنبه 11 دی 1398 - 10:03

وزیر دفاع کویت در سفری به عربستان سعودی، تأکید کرد که امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، بخش جدایی‌‌ناپذیر امنیت و ثبات کویت است.

العالم - آسیا

«احمد المنصور» وزیر دفاع کویت روز سه‌شنبه (دیروز) در سفری به عربستان سعودی از پایگاه هوایی ملک خالد در شهر خمیس مشیط بازدید کرد.

المنصور در پایگاه مذکور مورد استقبال شاهزاده «فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک ائتلاف عربی، سرلشکر«محمد العمری» فرمانده منطقه جنوبی و فرماندهان نظامی ارشد منطقه جنوبی، سرتیپ«مشعل المطیری» وابسته نظامی کویت در عربستان و تعدادی از فرماندهان ارتش کویت قرار گرفت.

به نوشته روزنامه کویتی«الجریده»، وزیر دفاع کویت در این بازدید طی سخنانی خطاب به نیروهای کویتی شرکت‌کننده در عملیات «اعادة الأمل» (احیای امید) در یمن، گفت که «امنیت و ثبات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بخشی جدایی‌ناپذیر از امنیت و ثبات کویت است و این امر موجب می‌شود که ما همه امکانات خود را برای خدمت به برادران در عربستان سعودی به کار گیریم.»

او تأکید کرد که مشارکت نیروهای ارتش کویت در عربستان مایه افتخار هر شهروند کویتی و تأکیدی بر مفهوم اقدام جمعی و سرنوشت مشترک است.

کویت در ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی علیه یمن مشارکت دارد و در اواخر ۲۰۱۵ گردان‌های نیروهای زمینی کویت برای مشارکت در عملیات «احیای امید» علیه یمن به عربستان اعزام شد و گذشته از آن ۱۵ جنگنده کویتی در این ائتلاف مشارکت دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها