تاکید ایران و عمان بر توسعه همکاری در زمینه‌های آموزشی و پرورشی

تاکید ایران و عمان بر توسعه همکاری در زمینه‌های آموزشی و پرورشی
چهارشنبه 11 دی 1398 - 19:35

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پادشاهی عمان روز چهارشنبه با وزیر آموزش و پرورش این کشور، دیدار کرد. دو طرف بر آمادگی تهران - مسقط برای توسعه همکاری های مشترک در زمینه آموزشی و پرورشی از جمله راه اندازی مجدد مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط تاکید کردند.

العالم - ایران/ فرهنگی

«محمدرضا نوری شاهرودی» سفیر جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه با «مدیحه بنت احمد الشیبانیه» وزیر آموزش و پرورش پادشاهی عمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که «سیدعلی موسوی زاده» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، دو طرف درباره همکاری‌های دوجانبه بویژه در زمینه آموزشی و پرورشی و راه اندازی مجدد مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط رایزنی کردند.

سفیر ایران در عمان، در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش کشورمان به همتای عمانی و دعوت از ایشان برای سفر به تهران، به ظرفیت‌های عظیم در زمینه دانش، فنآوری، تحقیق و نوآوری فناوری‌های نوین آموزش و پرورش ایران اشاره کرد.

وی در ادامه بر آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌ها و انتقال تجارب با کشور عمان تاکید کرد.

شاهروی همچنین با اشاره به تفاهمنامه موجود میان دو کشور در زمینه مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط، گفت: تلاش‌های خوبی برای راه اندازی مجدد این مرکز در مسقط صورت گرفته است و با تعاملات مثبتی که میان وزارت آموزش و پرورش عمان و رایزنی فرهنگی ایران انجام شده، در انتظار آغاز رسمی فعالیت مرکز در آینده نزدیک هستیم.

وزیر آموزش و پرورش پادشاهی عمان نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های دوجانبه، آمادگی خود را برای سفر به ایران، مشاهده امکانات و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌ آموزشی بویژه ارایه فرصت‌ها و عدالت آموزشی، رویکردهای تحصیلی در نظام آموزشی و تبادل تورهای مطالعاتی و فناوری و بهره گیری از تجربیات مختلف مراحل تحصیلی، اعلام کرد.

وی گفت: راهبردهای آموزشی عمان برای بیست سال آینده بر پایه نیازهای تخصصی آموزشی، علمی و فناوری کشور تدوین شده است و وزارت آموزش و پرورش از هر گونه همکاری که بتواند به پیشرفت این برنامه کمک کند، استقبال می‌کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها