تحلیل روز/

پاسخ قاطع رهبر انقلاب اسلامی به سران آمریکا ... شما غلط می کنید‍!

پاسخ قاطع رهبر انقلاب اسلامی به سران آمریکا ... شما غلط می کنید‍!
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 12:32

آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی دیروز چهارشنبه در دیدار با جمعی از پرستاران، واکنش قاطعانه و محکمی به حوادث این روزهای عراق داشتند. در جدیدترین جنایت نیروهای آمریکایی علیه رزمندگان حشد الشعبی 28 نفر به شهادت رسیده و بیش از 50 نفر دیگر مجروح شده اند.

العالم - تحلیل روز

ایشان در این دیدار تأکید کردند که جنایت فجیع آمریکا پرده از خوی و خصلت واقعی سردمداران احمق این کشور برداشت. آنها با این جنایت می خواستند انتقال داعش را از نیرویی که این گروه تروریستی را زمین گیر و نابود کرد، بگیرند؛ چرا که آمریکا امید زیادی به این قبیل گروه های تکفیری برای اجرای نقشه های خود در عراق و منطقه بسته بود.

رهبر انقلاب در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که ایران را متهم به دست داشتن در حوادث اخیر عراق کرده است فرمودند: "اولا؛ شما غلط می کنید. چون این حوادث هیچ ارتباطی به ایران ندارد، ثانیا؛ منطقی باشید تا علت اصلی این حوادث را بفهمید اما شما منطقی نیستید"

رهبر انقلاب همچنین در پاسخ به ادعاهای ترامپ و اعضای دولتش که ایران را مسئول تنفر ملت عراق از آمریکا دانسته اند و بر خلاف واقعیت، چنین وانمود می کنند که ایران، عراق را تبدیل به میدان جنگ با آمریکا کرده است قاطعانه فرمودند: "ایران اگر بخواهد با کشوری مبارزه کند صریح این کار را می‌کند. ما به منافع و عزت ملتمان پایبنیدم و هرکس آن را تهدید کند بدون هیچ ملاحظه‌ای با او رو به رو می‌شویم و ضربه می‌زنیم".

ایران هرگز از مبارزه با آمریکا شانه خالی نکرده است و پشت هیچ گروه و جناحی مخفی نشده است. هر جا که صحبت از مبارزه بوده است، ایرانی ها در صف اول بوده اند. جهانیان همگی دیدند که ایران چگونه پهپاد غول پیکر "گلوبال هوک" را به محض ورود به حریم هوایی ایران در ارتفاع 20 هزار پایی شکار کرد. همچنین لحظه ای در توقیف نفت کش انگلیسی در خلیج فارس آنهم در میان ناوچه های جنگی آمریکایی و انگلیسی تردید نکرد. بنابراین اگر کشوری، کشورهای منطقه را میدان جنگ خود کرده باشد، آن کشور آمریکاست که می کوشد در کشورهای دیگر با ایران تسویه حساب کند و حضور نظامی گسترده آمریکا در عراق، گواهی بر این مدعاست. آمریکا سفارت بسیار وسیع و پایگاه های نظامی و هزاران تفنگدار در عراق دارد.

نکته قابل توجه اینجاست که این کشور به رغم این حضور گسترده در عراق و جنایاتی که علیه نیروهای مسلح عراق از جمله نیروهای حشد الشعبی مرتکب شده است – که آخرین آن حمله به منطقه "قائم" بود – اما در کمال شگفتی می بینیم که مقامات این کشور، ایران را به مداخله در امور عراق متهم می کنند و در حرکتی کاملا مأیوسانه می کوشند روابط برادرانه و تاریخی دو ملت عراق و ایران را به هم بزنند در حالی که واکنش ملت عراق به جنایت آمریکا در حمله به رزمندگان حشد الشعبی به وضوح روشن کرد که مردم می دانند دشمن اصلی کشورشان کیست و می دانند که این دشمن در پشت دیوارهای لانه جاسوسی آمریکا در عراق پنهان شده است. به این ترتیب ملت عراق تمام توطئه های آمریکا باری اختلاف انداختن بین دو ملت را خنثی کردند.

إبراهيم علی العالم

پربیننده ترین خبرها