بازداشت مسئول عملیات داعش در منطقه «جزیره» عراق

بازداشت مسئول عملیات داعش در منطقه «جزیره» عراق
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 14:27

وزارت کشور عراق از دستگیری یک سرکرده داعش در موصل خبر داد که مسئول عملیات این گروهک در منطقه «جزیره» بوده است.

العالم - عراق

وزارت کشور عراق روز پنجشنبه از دستگیری دو نفر از عناصر تروریستی داعش در منطقه «الحضر» در جنوب غرب شهر موصل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع) در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: «دفتر مبارزه با تروریسم تلعفر وابسته به اداره مبارزه با تروریسم فرماندهی پلیس نینوی بر اساس اطلاعات دقیق و پیگیری مستمر دو نفر از عناصر گروهک تروریستی داعش را دستگیر کرد.»

در این بیانیه آمده است: «این افراد با نام های مستعار "ابوهیام" و "ابوقحطان" هستند که دومی مسئول عملیات تروریستی در مناطق الجزیره بوده است.»

بر اساس این بیانیه، دو تروریست مذکور در مدت تسلط داعش بر شهر موصل در دفتر سربازگیری این گروهک فعالیت می‌کردند و حالا در روستای الابطشیه از توابع شهرستان الحضر در جنوب غرب شهر موصل دستگیر شدند.

اقلیم الجزیرة الفراتیة (جزیره) به منطقه‌ای جغرافیایی واقع میان دو رود دجله و فرات گفته می‌شود که عمدتا کُردنشین است و بخش‌هایی از عراق یعنی شمال موصل، سوریه یعنی استان رقه و بخشی از ترکیه را شامل می‌شود.

فرماندهی عملیات «الحشد الشعبی» در استان نینوی (شمال عراق) هم امروز پنجشنبه از آغاز عملیاتی جدید برای پاکسازی «جزیره الحضر» در جنوب موصل از تروریست‌های داعش خبر داد.

بر اساس بیانیه فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در نینوی، این عملیات که پس از به شهادت رسیدن دست‌کم ۲۸ نیروی الحشد الشعبی در تجاوز هوایی اخیر آمریکا به استان الانبار، انجام می‌شود، با نام «شهدای القائم» از امروز آغاز شده است.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، تیپ‌های ۱۵، ۲۵، ۳۳ و ۴۴ با مشارکت یگان اطلاعات و مهندسی میدانی الحشد الشعبی در این عملیات شرکت دارند.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، بتدریج متحمل شکست‌های متوالی و نهایی شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها