لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره «دخالت‌های غیرعربی» مغلطه‌کاری است

لیبی: سخنان دبیرکل اتحادیه عرب درباره «دخالت‌های غیرعربی» مغلطه‌کاری است
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 14:29

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس از اظهارات دبیرکل اتحادیه عرب درباره عدم «دخالت نظامی غیرعربی در اراضی عربی» انتقاد کرد و آن را تفسیر غلط منشور اتحادیه خواند.

العالم - لیبی

وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه‌ای تأکید کرد که سخنان «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب و تفسیر وی از معنای دخالت خارجی در لیبی و منحصر کردن آن به کشورهای غیر عربی، تفسیر غلط و بر خلاف منشور اتحادیه است.

وزارت خارجه لیبی در بیانیه خود آورده است که «بر خود لازم می‌دانیم ماده هشت منشور اتحادیه عرب را به ابوالغیط یادآور شویم که در آن بر احترام به امور داخلی کشورها و عدم دخالت در آن تأکید شده است».

در این بیانیه با اشاره به مشارکت برخی کشورهای عربی در بمباران طرابلس، آمده است که «آیا دخالت برای تغییر نظام حکومتی در لیبی بالاتر از اینکه برخی کشورهای عربی با کمک شبه‌نظامیان در بمباران طرابلس مشارکت دارند تا نظام حکومتی را تغییر داده و قدرت را در دست بگیرند؟».

طبق گزارش وبگاه «بوابة الوسط»، وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی همچنین در بیانیه خود آورده است که مأموریت دبیرکل اتحادیه عرب در درجه نخست تلاش برای حل منازعات در کشورهای عربی است، امری که شاهد تحقق آن نبودیم و دبیرکل هیچ طرح ابتکاری برای توقف تجاوزات به طرابلس ارائه نکرد.

این بیانیه وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که در پاسخ به درخواست دولت طرابلس، نیرو به لیبی اعزام می‌کند و در همین رابطه لایحه‌ای به پارلمان ترکیه ارسال شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها