نوری المالکی: دولت عراق مانع تکرار جنایت‌های آمریکا شود

نوری المالکی: دولت عراق مانع تکرار جنایت‌های آمریکا شود
جمعه 13 دی 1398 - 15:06

نخست وزیر اسبق و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق در واکنش به اقدام امریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی از دولت کشورش خواست که تدابیر لازم برای ممانعت از تکرار جنایت های امریکایی اتخاذ کند.

العالم- عراق

«نوری المالکی» در بیانیه ای امروز جمعه ضمن محکومیت این حمله جنایتکارانه آمریکایی ها در خاک عراق گفته است: از دولت عراق می خواهد که تدابیر قانونی، سیاسی، دیپلماتیک و غیره برای احقاق حقوق خون این شهیدان از آمریکایی ها و عدم تکرار اینگونه جنایت ها اتخاذ کند.

وی اضافه کرده است که بعد از سال های بلند مبارزه برای آزادی سرزمین های خود از طاغوت ها و حرکت در مسیر سید الشهداء علیه السلام شهید جمال جعفر (ابومهدی المهندس) نایب رییس الحشد الشعبی و میهمان عراق سردار شهید قاسم سلیمانی به همراه شش تن دیگر از مجاهدین براثر حمله وقیح و بزدلانه هواپیماهای آمریکایی به قافله شهدای عقیده پیوستند.

المالکی گفته است که آمریکایی ها با هواپیماهای خود، آسمان عراق را نقض کرده و با موشک های پلید خود این فرماندهان مجاهد را هدف قرار دادند.

نخست وزیر اسبق عراق به امام عصر (عج)، مراجع عظام، دو ملت عراق و ایران و همه امت اسلامی شهادت این مجاهدین را تسلیت گفته و به شدت این جنایت را محکوم کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها