حضور عبدالمهدی یا نماینده او در نشست بررسی حضور نیروهای آمریکایی در عراق

حضور عبدالمهدی یا نماینده او در نشست بررسی حضور نیروهای آمریکایی در عراق
جمعه 13 دی 1398 - 19:04

سخنگوی نظامی عادل عبدالمهدی فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت که در جلسه فردای پارلمان عراق برای بررسی حضور نیروهای آمریکایی در عراق، عبدالمهدی یا نماینده‌ای از طرف او حضور خواهد داشت.

العالم-عراق

«عبدالکریم خلف» سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق تاکید کرد که «عادل عبدالمهدی» از قبل در جریان حمله آمریکا به فرودگاه بغداد قرار نداشت.

خلف در اظهاراتی خبری به خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفت: «دولت عراق از قبل درباره حمله آمریکا که با شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس در سحرگاه روز جمعه همراه شد، اطلاعی نداشت

وی افزود: «در جلسه فردای پارلمان برای بررسی حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق نخست وزیر یا نماینده‌ای از طرف او حاضر خواهد بود

خلف حمله هوایی آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق و توهین و خیانت به شراکت میان عراق و ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن خواند و گفت: «نیروهای مسلح عراق آماده هرگونه پیامدهای حمله آمریکا هستند«.

در جریان حمله آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند و برخی دیگر نیز مجروح شدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق صبح امروز در بیانیه‌ای ضمن درخواست برگزاری نشست فوری پارلمان، اقدام تروریستی آمریکا را نقض توافقنامه این کشور با عراق دانست.

به نوشته وبگاه السومریه، در این بیانیه آمده است: «به شدت و در بالاترین حد خود اقدام دولت آمریکا در ترور شهید "حاج ابومهدی المهندس" و "حاج قاسم سلیمانی" و دیگر شخصیت‌های عراقی و ایرانی را محکوم می‌کنیم. ترور فرمانده نظامی عراقی که منصب رسمی داشت، تجاوز به عراق محسوب می‌شود؛ همچنین اقدام به ترور فرماندهان کشور برادر در خاک عراق، نقض آشکار حاکمیت عراق است»

عبدالمهدی همچنین تأکید کرد که شهادت سردار سلیمانی خطر شعله‌ور شدن یک «جنگ ویرانگر» در عراق، منطقه و جهان را افرایش می‌دهد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق تأکید کرد که این اقدام تروریستی آمریکا، بر خلاف شروط حضور نیروهای این کشور در عراق و نقش این کشور در آموزش نیروهای عراقی و مبارزه با داعش بود.

عبدالمهدی در پایان خواستار برگزاری نشست فوری پارلمان عراق جهت هماهنگی برای اتخاذ موضع رسمی و اجرای اقدامات ضروری شد.

پربیننده ترین خبرها