آسوشیتدپرس: هزاران عراقی در مراسم تشییع سلیمانی و ابومهدی شعار مرگ بر آمریکا سر دادند

آسوشیتدپرس: هزاران عراقی در مراسم تشییع سلیمانی و ابومهدی شعار مرگ بر آمریکا سر دادند
شنبه 14 دی 1398 - 17:04

یک خبرگزاری آمریکایی از برگزاری پرشور مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی در بغداد و انزجاز شدید حاضران از آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

العالم - عراق

یک رسانه آمریکایی در گزارشی به شرکت هزاران عزادار عراقی در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد شعبی در خیابان‌های بغداد، پایتخت این کشور اشاره کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هزاران عزادار عراقی در بغداد و در مراسم ژنرال ارشد ایران و دیگر مبارزان عراقی که توسط حمله هوایی آمریکا در اولین ساعات بامداد جمعه شهید شد به خیابان‌ها آمدند و شعار «آمریکا شیطان بزرگ است» سردادند.

بر اساس این گزارش، عزاداران عراقی با پوشیدن پیراهن‌های مشکی پرچم عراق و گروه‌های شبه نظامی حامی ایران در این کشور را حمل کردند. حاضران در این مراسم شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند.ایران نیز قول انتقام گیری از آمریکا بابت شهادت ژنرال سلیمانی را داده است.

آسوشتیدپرس در این گزارش تاکید کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حالی مدعی شد که ژنرال سلیمانی قصد برنامه ریزی برای حمله به نیروهای آمریکایی و مقامات این کشور را داشت، اما هیچگونه مستنداتی در این زمینه ارائه نکرد.

به نوشته این منبع خبری، یک مقام ائتلاف امریکا که مایل به افشای نامش نبود از افزایش تدابیر امنیتی و دفاعی در پایگاه‌های نیروهای ائتلاف در عراق خبر داده است.

این اقدام تروریستی آمریکا با واکنش گسترده مقامات و تحلیلگران جهانی مواجه شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود از ترور سردار سلیمانی ابراز نگرانی کرد و عملیات آمریکایی‌ها را مسبب افزایش تنش‌ها در منطقه دانست.

فارس

پربیننده ترین خبرها