راز 'بسم الله' در توئیت رهبر معظم انقلاب اسلامی

راز 'بسم الله' در توئیت رهبر معظم انقلاب اسلامی
شنبه 14 دی 1398 - 18:56

در پی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در توئیتر فقط عبارت 'بسم الله الرحمن الرحیم' را نوشت بدون آنکه عبارت دیگری بیفزاید.

العالم ـ ایران

بسیاری از ناظران تلاش کردند تا به راز این توئیت رهبر معظم انقلاب اسلامی پی ببرند، و هرکسی به شکلی آن را تفسیر و تعبیر کند؛ اما از دیدگاه ما رازی در پس این عبارت نهفته نیست. معمولا زمانی که شخصی بخواهد کاری یا سخنی را آغاز کند، عبارت 'بسم الله الرحمن الرحیم' را می نویسد و زمانی که رهبر این عبارت را بدون هیچ سخن دیگری در توئیتر نوشت بدین معناست که اتفاقی خواهد افتاد.

پس از جنایت ارتش آمریکا که به دستور دونالد ترامپ رییس جمهور رخ داد؛ ترامپ در صفحه خود در توئیتر فقط پرچم آمریکا را قرار داد بدون آنکه عبارتی بنویسد. بدین معنا که جنایتی که مرتکب شده است، تصمیم کل آمریکا بوده است. 'بسم الله' که رهبر در توئیتر نوشت نیز بدین معناست که پاسخ به این جنایت، پاسخ همه ایرانی ها خواهد بود. حوزه این پاسخ می تواند شامل جهان عرب و اسلام باشد که ساکنان آن هر سخن و عملی را با 'بسم الله الرحمن الرحیم' آغاز می کنند.

نوعی اجماع در جهان و در آمریکا وجود دارد که پاسخ ایران به ترامپ تروریست و جنایتکار بدون شک اتفاق خواهد افتاد. شهید سلیمانی کسی نیست که امریکا علیه او دست به چنین جنایتی بزند و بهای آن را نپردازد؛ اما چیزی که سبب می شود پاسخ به تاخیر افتد، آن است که ایران بانک اهداف آمریکایی را دست کم و ناچیز می بیند و تمام آنها در حد سردار سلیمانی نیستند؛ اما در نهایت ترامپ می بایست بهای سنگین دیوانگی خود را بپردازد.

بسم الله الرحمن الرحیم: 'حق را بر باطل فرو مى‏ افكنيم پس آن را در هم مى ‏شكند و بناگاه نابود مى‏ گردد واى بر شما از آنچه وصف مى ‏كنيد'.

پربیننده ترین خبرها