سردار فدوی: دولت آمریکا باید به طور جدی نگران منافعش باشد

سردار فدوی: دولت آمریکا باید به طور جدی نگران منافعش باشد
شنبه 14 دی 1398 - 18:23

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دولت آمریکا باید به طور جدی نگران منافع خود باشد، از پاسخ سخت به شهادت سردار قاسم سلیمانی خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

سردار «علی فدوی» جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران گفت که جمهوری اسلامی در شرایط بسیار قدرتمندی به سر می‌برد و باراک اوباما رئیس‌جمهور سابق آمریکا به قدرت بالای ایران پی برده بود.

او در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین گفت: «دولت فعلی و نادان آمریکا باید به طور جدی نگران منافع خود باشد. ما پاسخ سختی به شهادت سردار سلیمانی خواهیم داد و در شرایط بسیار قدرتمندی هستیم.»

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

نگرانی از پاسخ جمهوری اسلامی ایران تا کنون موجب دلهره شدید نیروهای خارجی در منطقه شده است؛ به گونه‌ای که دولت آمریکا روز گذشته (جمعه) از تمامی کارمندان خود در عراق خواست تا فورا خاک این کشور را ترک کنند. ائتلاف ناتو نیز از توقف عملیات‌های نظامی خود در منطقه خبر داده است.

روز گذشته نیز «نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جلسه‌ای اضطراری را به همراه جمعی از مسئولان ارشد امنیتی شامل «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی موساد و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم تشکیل داد.

امروز نیز وبگاه عبری زبان والا نوشت که رژیم صهیونیستی به گروههای مقاومت حماس و جهاد اسلامی هشدار داده است که نباید در پاسخ به ترور شهید سپهبد سلیمانی، پاسخی دهند.

فارس

پربیننده ترین خبرها