در گفتگو با العالم؛

اکبری: آمریکا با ترور قاسم سلیمانی اشتباهی راهبردی را مرتکب شد/ اقرار دنیا به تاثیرگذاری شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم

اکبری: آمریکا با ترور قاسم سلیمانی اشتباهی راهبردی را مرتکب شد/ اقرار دنیا به تاثیرگذاری شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم
شنبه 14 دی 1398 - 22:52

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، اقدام آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی را اشتباهی بزرگ و راهبردی توصیف و تاکید کرد: این ترور ناشی از ضعف آمریکایی هاست.

العالمایران

"حسین اکبری" کارشناس مسائل ایران و امور راهبردی روز شنبه با حضور در استودیوی شبکه خبری العالم در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ایران، پاسخ به اقدام تروریستی و غیرانسانی آمریکا را که با این ترور جنگ را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد، حق خود می داند.

وی اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی، مهم ترین شخصیت جبهه مقاومت بود و ترور وی، نقض همه قوانین و مقررات بین المللی و در کشوری میزبان صورت گرفت.

اکبری همچنین با بیان اینکه جنایت امریکا در ترور سلیمانی ناشی از ضعف آن است، افزود: آمریکایی ها از این که پاسخ حمله ایران به این جنایت شدید باشد، نگران هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آمریکا با ترور قاسم سلیمانی به توصیه رژیم اسرائیل، اشتباهی بزرگ را مرتکب شد.

وی تصریح کرد: آمریکا، در افغانستان و عراق شکست خورد و رژیم صهیونیستی نیز در غزه و لبنان متحمل شکست شد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ترامپ ادبیات سیاسی نمی داند و در میان سایر روسای جمهوری آمریکا از همه منفورتر است.

معاون دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار داشت : آمریکایی ها با این گونه کارها تصور می کنند که می توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

وی گفت : آمریکا برای توجیه حضور اسرائیل در منطقه از این رژیم حمایت می کند.

حسین اکبری همچنین گفت: آمریکا دیگر قادر نخواهد بود که گروهی مانند داعش را به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: حکومت "داعش" به پایان رسید و دیگر پایگاه و حامی ندارد، ولی ایده آن هنوز هم وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا، در برابر جبهه مقاومت در همه مناطق شکست خورده است، گفت : در نتیجه اشتباه های آمریکا، جبهه مقاومت، روز به روز گسترده تر می شود.

اکبری افزود : اقدام آمریکا در مرتکب شدن جنایت ترور قاسم سلیمانی، زمینه را برای فروپاشی آمریکا فراهم خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به سرنگونی پهباد آمریکایی از سوی ایران ، گفت این اقدام ثابت کرد که آمریکا نمی تواند از کشورهای حوزه خلیج فارس حمایت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین اظهار داشت : آمریکایی ها بعد از حمله به الحشد الشعبی در عراق و حضور مردم خشمگین عراق در خیابان ها ، سلطه خود را در این کشور از دست دادند آمریکا "الحشد الشعبی "را هدف قرار داد که مانع از نفوذ داعش در منطقه القائم در غرب عراق می شد و آمریکا ، داعش را به عراق آورد تا این کشور را تحت سلطه آمریکای اشغالگر نگاه دارد، اما ایران و جبهه مقاومت طرح آمریکا در این زمینه را به شکست کشاندند.

حسین اکبری با بیان اینکه آمریکا از سال 2003 جنایت هایی را در عراق مرتکب شده است، افزود: ایران، فلسفه مقاومتی را پذیرفته است که آمریکا آنرا قبول ندارد و جبهه مقاومت، جبهه ای خودجوش و داوطلب در مقابله با دشمنان است.

این کارشناس مسائل سیاسیهمچنین با بیان اینکه اختلافات میان آمریکا و ایران بر سر مسائلی عمیق است، اظهار داشت: آمریکا ، قاسم سلیمانی را طی یک سفر رسمی به عراق ترور کرد.

وی گفت : آمریکایی ها برای احیای دوباره داعش تلاش کردند ولی الحشد الشعبی با آن ها مقابله کرد زیرا جبهه مقاومت و درصدر آن قاسم سلیمانی، تنها طرفی است که در برابر تروریسم و داعش وهابی ایستاد و همه جهانیان اقرار کرده اند که شهید قاسم سلیمانی، شخصیتی تاثیرگذار در مبارزه با تروریسم است.

وی گفت : شکست آمریکا در هر جنگی، امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید می کند.

وی همچنین اظهار داشت : به نفع روسیه و چین نیست که ایران در هیچ جنگی در منطقه شکست بخورد.

این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت: همه می دانند که اگر ایران متحمل خسارت شود، زمینه برای سلطه آمریکا فراهم خواهد شد.

وی گفت : جهانیان به خوبی می دانند که ایران درآنچه که می گوید، جدی است.

حسین اکبری همچنین با بیان اینکه آمریکا به هیچ توافق یا قوانین بین المللی پایبند نیست، تاکید کرد : ملت های منطقه ترجیح می دهند که نیروهای آمریکایی از کشورهایشان خارج شوند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: آمریکا ، کمک ایران به عراق را به منزله شکست طرح های آمریکا می داند.

حسین اکبری گفت: ملت عراق، همه امکانات را در اختیار دارد تا کشورش مستقل باشد و نیازی به آمریکا ندارد.

وی با اشاره به اینکه عراق مهم ترین نقطه در طرح سلطه آمریکا در منطقه به شمار می رود، گفت: آمریکا با هدف فتنه گری به دنبال ماندن در عراق است، آمریکا که در امور عراق دخالت و آنجا را اشغال کرد، هیچ کاری برای این کشور انجام نداده است.

پربیننده ترین خبرها