وزیر خارجه انگلیس:

جنگ در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست

جنگ در خاورمیانه به نفع هیچ‌کس نیست
يکشنبه 15 دی 1398 - 13:01

وزیر خارجه انگلیس ضمن حمایت از تصمیم واشنگتن برای ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، هشدار داد که جنگ در غرب آسیا به نفع هیچکس نیست.

العالم - اروپا

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) ضمن اعلام امروز یکشنبه با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشرو عراق و شب گذشته (شنبه) با«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق گفت‌وگو کرده است، گفت که جنگ در غرب آسیا به نفع هیچ‌کس نیست.

وزیر امور خارجه انگلیس امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز»، با اینحال از تصمیم آمریکا برای ترور سپهبد قاسم سلیمانی دفاع کرد و هشدار داد که جنگ تنها به تروریست‌ها کمک می‌کند.

دومینیک راب سپس بعد از برقراری یکسری تماس‌های تلفنی با مقام‌های عراقی، آمریکایی و دیگر همپیمانان اروپایی بریتانیا، خواستار برقراری آرامش در منطقه شد.

این مقام انگلیسی ضمن ابراز «همدردی» با تصمیم ترامپ برای اقدام تروریستی اخیر در نزدیکی فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی را یک «تهدید منطقه‌ای» توصیف کرد.

علیرغم آنکه بسیاری از مقام‌های اروپایی و حتی مقام‌های داخلی آمریکا، اقدام تروریستی واشنگتن در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را محکوم کرده‌اند، راب در حمایت از آمریکا گفت: «آنها حق دفاع از خود را دارند».

وزیر خارجه انگلیس سپس تصریح کرد که برای برقراری ثبات در منطقه غرب آسیا تلاش می‌کند و تصریح کرد که «جنگ به نفع هیچ‌کس نیست. تنها افرادی که از این مسئله (جنگ) نفع می‌برند، داعش می‌باشد. هیچ‌کس خواهان (جنگ) نیست. فکر نمی‌کنم کسی از جنگ در خاورمیانه (غرب آسیا) نفع ببرد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها