عبد المهدی: بغداد در حال کار بر روی اجرای قطعنامه اخراج نظامیان خارجی از عراق است

عبد المهدی: بغداد در حال کار بر روی اجرای قطعنامه اخراج نظامیان خارجی از عراق است
دوشنبه 16 دی 1398 - 08:38

نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق طی گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه فرانسه، اعلام کرد بغداد در حال حاضر بر روی اجرای قطعنامه اخیر پارلمان عراق برای اخراج نظامیان خارجی از این کشور کار می‌کند.

العالم - عراق

به گزارش شبکه خبری السومریه‌نیوز، دفتر "عادل عبدالمهدی" نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، شب گذشته در بیانیه‌ای از تماس تلفنی "ژان ایو لودریان" وزیر خارجه فرانسه با عبدالمهدی خبر داد.

طبق این بیانیه، لودریان طی این گفت‌وگوی تلفنی پیام "امانوئل ماکرون" رئیس ‌جمهوری فرانسه را به عبد المهدی ابلاغ کرد که در آن خواسته است زمان بیشتر به منظور بحث درباره آینده حضور سربازان خارجی در عراق به نحوی که به حاکمیت عراق نیز احترام گذاشته شود، اعطا شود.

در مقابل، عادل عبد المهدی در این گفت‌وگوی تلفنی تأکید کرده است: "مقام‌های عراقی مربوطه در وزارتخانه‌های مختلف دولت، در حال آماده‌سازی سندی درخصوص تشریح گام‌های قانونی و فرایندی لازم برای اجرای قطعنامه مربوط به خارج شدن نظامیان خارجی هستند."

به دنبال حمله جنایتکارانه ارتش تروریست آمریکا به سردار شهید "قاسم سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" در نزدیکی فرودگاه بغداد، نمایندگان پارلمان عراق روز یکشنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها