وزیر خارجه آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه عراق سودمند نیست

وزیر خارجه آلمان: تحریم‌های آمریکا علیه عراق سودمند نیست
دوشنبه 16 دی 1398 - 10:22

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان ضمن انتقاد از تهدیدات امروز (دوشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تحریم عراق تأکید کرد که تهدید به تحریم عراق سودمند و مفید نیست.

العالم - اروپا

وزیر امور خارجه آلمان امروز در گفت و گو با رادیوی سراسری دویچلاند فانک به تهدید به تحریم "بی سابقه" عراق از جانب رئیس جمهوری آمریکا را چندان مفید ندانست.

هایکو ماس به این رادیوی آلمانی گفت: فکر نمی کنم که بتوان عراق را به جای استدلال با تهدید قانع کرد.

رییس جمهوری آمریکا بامداد امروز در واکنش به تصویب طرح خروج نظامیان آمریکایی از عراق در مجلس این کشور، تهدید به اعمال تحریم‌های شدید کرد.

دونالد ترامپ گفت: ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره [ریاست جمهوری] من میلیاردها دلار هزینه برداشته است. ما [عراق را] ترک نمی‌کنیم مگر آن‌ها این پول را به ما برگردانند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین تهدید کرد: ما آن‌ها را طوری تحریم می‌کنیم که هرگز مشابه آن را ندیده‌اند. طوری که تحریم‌های ایران مسخره به نظر آید.

ماس دیروز در بیانیه ای از علاقه برلین برای گفت و گو با بغداد خبر داده و نوشته بود: اهم منافع ما در عراق آن است که ثبات و اتحاد این کشور قربانی وخامت اخیر اوضاع نگردد. ما اکنون به شدت در حال بررسی این موضوع در شورای ناتو، اتحادیه اروپا و ائتلاف ضد داعش و فراتر از همه با مقام های عراقی هستیم.

وزارت دفاع آلمان نیز دیروز اعلام کرد که تصمیم گرفته تا جابجایی آتی نیروهای خود در عراق را به تعویق اندازد.

پربیننده ترین خبرها