گزارش یورونیوز از بی‌اعتنایی ایرانیان به تهدیدهای ترامپ

گزارش یورونیوز از بی‌اعتنایی ایرانیان به تهدیدهای ترامپ
دوشنبه 16 دی 1398 - 12:54

تارنمای یورونیوز گزارش داد: با وجود تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمله به مراکز فرهنگی ایران، سیل عظیمی از مردم ایران در آیین تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی شرکت کردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

این رسانه اروپایی نوشت: خیل عظیمی از مردم عزادار از پیکر سردار قاسم سلیمانی در ایران استقبال کردند. هزاران نفر با حضور در خیابان های شهر اهواز به این ژنرال ایرانی که در نتیجه اقدام تروریستی دولت ترامپ و حمله پهپادی پنتاگون در صبح جمعه گذشته به شهادت رسید، ادای احترام کردند.

این گزارش با اشاره به حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی نوشت: شرکت کنندگان با در دست داشتن پرچم های سرخ که نماد ریخته شدن ناعادلانه خون افراد است، خواستار گرفتن انتقام از عوامل ترور این فرمانده ایرانی شدند.

یورو نیوز نوشت: مراسم اصلی تشییع روز دوشنبه در تهران برگزار شد و آیت الله «سید علی خامنه ای» رهبر معظم ایران بر پیکر سردار سلیمانی نماز گذارد. سلیمانی در زادگاهش در کرمان به خاک سپرده خواهد شد.

این رسانه همچنین به حضور انبوه مردم عراق در روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر سردارسلیمانی و دیگر شهدای همرزمش اشاره کرد و نوشت: آنها شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

خبرنگار نیویورک تایمز در تهران نیز در صفحه توئیتر خود از حضور میلیونی ایرانی ها در آیین تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی نوشت و آن را «دریای بی‌انتهای مردم» توصیف کرد.

فرناز فصیحی خبرنگار روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در توئیتر حضور مردم را این گونه توصیف کرده است: دریایی بی انتها از مردم که قبل از طلوع آفتاب برای شرکت در مراسم، در محل تعیین شده حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، تشییع پیکر سردار سلیمانی در ایران از روز گذشته و از شهر اهواز آغاز شد. اهواز اولین نقطه استقبال از پیکر قاسم سلیمانی در ایران بود و مراسم تشییع این شخصیت قدرتمند سیاسی و نظامی در شهرهای دیگر این کشور برگزار شد.

مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی هم اکنون در تهران و با حضور میلیونی مردم در حال برگزاری است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها