عمار الحکیم: مصوبه خروج نظامیان خارجی از عراق، در راستای حفظ حاکمیت ملی است

عمار الحکیم: مصوبه خروج نظامیان خارجی از عراق، در راستای حفظ حاکمیت ملی است
دوشنبه 16 دی 1398 - 14:42

عمار الحکیم رهبر جریان «حکمت» عراق روز دوشنبه، تصویب قانون پایان حضور نظامیان خارجی در این کشور را گامی در راستای حفظ حاکمیت ملی و تقویت اقتدار عراق در منطقه دانست.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، الحکیم با صدور بیانیه ای، گفت که رای مثبت پارلمان برای پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در عراق، گامی در راستای حفظ حاکمیت ملی و تقویت اقتدار عراق در منطقه است.

وی همچنین خواستار تقویت و توسعه توانمندی های ارتش عراق، تسلیح آنها و نیز حمایت از حریم هوایی و زمینی و مرزهای کشور شد.

الحکیم در ادامه همه را به همبستگی و کار برای عراق و خدمت به مردم کشور فراخواند.

رهبر جریان حکمت عراق در بخش دیگری از بیانیه خود بر تسریع در برگزاری انتخاب نخست وزیر انتقالی و زمینه سازی برای برگزاری انتخابات به دور از مداخلات خارجی تاکید کرد.

پارلمان عراق دیروز(یکشنبه ۱۵ دی)، دو روز بعد از اقدام تروریستی دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرمانده نیروهای حشدالشعبی عراق در بغداد، با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رای داد.

پارلمان عراق در ادامه خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

به دنبال جنایت های اخیر نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه های الحشد الشعبی در القائم و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش در فرودگاه بغداد، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، جریان های سیاسی و دینی این کشور تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها