ائتلاف العبادی: قانون خروج نظامیان آمریکایی برای دولت «عبدالمهدی» نیز الزام‌آور است

ائتلاف العبادی: قانون خروج نظامیان آمریکایی برای دولت «عبدالمهدی» نیز الزام‌آور است
دوشنبه 16 دی 1398 - 17:20

نماینده ائتلاف النصر عراق گفت که مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی برای دولت پیشبرد امور این کشور نیز الزام آور است.

العالم - عراق

«ندی شاکر جودت» نماینده ائتلاف «النصر» در پارلمان عراق به ریاست «حیدر العبادی»، امروز گفت که تصمیم روز گذشته پارلمان درباره درخواست عقب‌نشینی نیروهای خارجی از عراق، برای هر دولتی در عراق الزام‌آور است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت: تصمیم عقب‌نشینی نیروهای بیگانه از عراق از جمله نیروهای آمریکایی از سوی بالاترین نهاد قانون‌گذاری کشور اتخاذ شده و بر هر دولتی در عراق چه پیشبرد امور و چه دولتی با اختیارات کامل، واجب است که آن را اجرا کند.

این نماینده ائتلاف النصر عراق گفت: این تصمیم مربوط به ارائه درخواست است نه اجرای توافق‌نامه. لذا اگر پارلمان توصیه می‌کرد که توافقنامه جدیدی اجرا شود، این اجرا به دولتی با اختیاراتی کامل محدود می‌شد.

این در حالی است که برخی منابع می‌‌گفتند دولت پیشبرد در عراق از اختیارات لازم برای اجرای مصوبه دیروز پارلمان عراق برخوردار نیست.

انتصار الموسوی نماینده ائتلاف الفتح عراق نیز امروز از دولت خواست تا به تصمیم پارلمان پایبند باشد و برای محدود کردن نیروهای آمریکایی اقدام کند و هر چه سریع‌تر به دبیرکل سازمان ملل مراجعه کند و تصمیم اخراج کلیه نیروهای آمریکایی از خاک عراق را به او ابلاغ کند.

پارلمان عراق دیروز در واکنش به نقض‌های مکرر حاکمیت این کشور از سوی آمریکا که آخرین آنها هدف قرار دادن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و شمار دیگری از همرزمانشان در جاده فرودگاه بغداد بود، طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها