قاضی‌زاده‌هاشمی: برای به زانو درآوردن خصم زمان به جذب حداکثری و وحدت نیازمندیم

قاضی‌زاده‌هاشمی: برای به زانو درآوردن خصم زمان به جذب حداکثری و وحدت نیازمندیم
دوشنبه 16 دی 1398 - 19:51

عضو سابق هیات دولت با عرض تسلیت و تعزیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، هرگونه بهره‌برداری سیاسی و جناحی از واقعه شهادت وی را خیانت به خون این شهید دانست و تاکید کرد که در شرایط فعلی برای به زانو درآوردن خصم زمان به جذب حداکثری و وحدت همه مردم کشور به شدت نیازمندیم.

العالم - ایران / سیاسی

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت محبوبیت شهید سردار سلیمانی به عنوان چهره‌ای ملی گفت: نفرت ملت‌های مسلمان از استکبار در سراسر جهان هیچ وقت به اندازه دو دهه اخیر افزایش پیدا نکرده بود و آمریکا و اسراییل طی این سال‌ها جنایت‌های بیشماری را در منطقه ما بویژه در افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان انجام دادند؛ جنایاتی که تنها یکی از آنها ایجاد و پرورش القاعده و داعش بود و مردم در دوران معاصر شاهد جنایت‌های آنها بودند. بنابراین مسلمانان چه در منطقه و چه در جهان حضور سردار سلیمانی را گرامی می‌داشتند و در طول ۱۰ سال گذشته به دلیل این که ایشان مقابل آمریکا، صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مردانه ایستاد و با دوستانش و عزیزانش در جبهه مقاومت، آنها را در همه عرصه‌ها به عقب راند، برایش احترام ویژه‌ای قائل بودند.

وزیر سابق بهداشت ادامه داد: مردم ایران نیز از صمیم قلب ایشان را دوست داشتند و دارند؛ چراکه در طول ۴۰ سال با همه وجود احساس می‌کردند که او سرباز کشورشان است. معتقدم مردم ما بسیار باهوش هستند و متوجه می‌شوند که چه کسی و با چه انگیزه‌ای برایشان قدم برمی‌دارد. حاج قاسم حاضر بود در همه لحظه‌ها جانش و از آن بالاتر آبرویش را برای دفاع از مردم و کشورش فدا کند. حاج قاسم هیچ گاه مردم را تقسیم نمی‌کرد؛ چه در داخل و چه در خارج از کشور؛ همه را به یک نسبت عزیز می‌داشت و خیر آنها را می‌خواست و این را مردم متوجه می‌شدند. او کمتر حرف می‌زد و بیشتر عمل می‌کرد؛ این مهم را مردم می‌فهمیدند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: مردم می‌دانستند که قاسم سلیمانی و یارانش به استقبال دشمن در فرسنگ‌ها فاصله از مرزهای ایران عزیز می‌روند و معنی سربازی و سربِداری چیزی جز این نیست. حاج قاسم از دوران دفاع مقدس آموخته بود که دشمن را نه در خاک خودمان بلکه در خارج از مرزها باید دنبال کرد و به آن امان نداد که نزدیک این آب و خاک شود. مردم حاج قاسم را از این بابت گرامی می‌دارند و حق شناسی می‌کنند؛ چرا که او گرفتار حاشیه‌ها نشد و هیچ گاه هدفش را گم نکرد و همیشه با مردم بود و هیچ گاه با مردم با درشتی سخن نگفت و آنها را متهم نکرد. مردمی که این چند روز به خیابان‌ها آمدند با تمام وجود این حقیقت را در مورد قاسم سلیمانی باور کرده بودند که او مصداق عینی أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ بود و این موضوع را هم ناشی از اعتقاد وی به اخلاق اسلامی و عمل به آن و زندگی علوی می‌دانستد؛ که جوهر و خمیر مایه همه کارها و تصمیمات او بود. طبیعی است وقتی مثل او پاک و خالص و بی‌ریا شدی، می‌شوی محبوب دل‌های همه قشرها و اینگونه حاج قاسم به مقام شهادت نائل شد و شد سردار دل‌ها.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که شهادت سردار ملی چه اندازه موجب وحدت و همبستگی بیش از پیش اقشار مختلف مردم علیه آمریکا و همپیمانانش خواهد شد؟ به ایسنا گفت: بدون شک مسوولین جمهوری اسلامی و جریان‌های سیاسی لازم است فضای ایجاد شده بعد از شهادت سردار عزیز را قدر بدانند؛ کسی، گروهی و جریانی دنبال بهره‌برداری سیاسی از این موقعیت نباشد که قطعا خیانت به خون این شهید عزیز و سایر همرزمانش است.

پربیننده ترین خبرها