کشکول العالم/

توهمات ترامپ؛ از توهم تروریسم تا زباله دان تاریخ

توهمات ترامپ؛ از توهم تروریسم تا زباله دان تاریخ
سه شنبه 17 دی 1398 - 15:15

اتفاقی که در فرودگاه بغداد افتاد، اتفاق ساده ای نیست بلکه زلزله ای است که کل منطقه و جهان را می لرزاند.

العالم - کشکول

جنایت آمریکا، منطقه را در مسیری تازه و سرنوشت ساز قرار داده است؛ مسیری که ترامپ خیال می کرد تنها مسیر رسیدن او به کاخ سفید در انتخابات جدید است.

ترامپ و دولت آمریکا این بار با این جنایت، خواسته خود را مطرح کردند اما این بار با خون و با ارتکاب جنایتی به سبک رژیم صهیونیستی و به این ترتیب منطقه را در آستانه تحولی استراتژیک قرار دادند که تبعات و پیامدهای آن را در روزهای آینده خواهیم دید.

ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فرزانه نیروی قدس و طراح و مهندس نیروی حشد الشعبی عراق، بزرگترین اشتباه استراتژیک آمریکا در این دوره است که هیچگاه از تبعات و پیامدهای آن در کل جغرافیای منطقه رهایی نخواهد یافت. برای مثال واکنش های سوریه – که این شهید والامقام حکایت های بسیار با آن داشت - گویای همین حقیقت است؛ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با ارسال پیام تسلیتی برای مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای اعلام کرد: "یاد این شهید در قلب ملت سوریه باقی خواهد ماند. سوریه ایستادگی او را در کنار ارتش خود در دفاع از از این کشور در برابر گروه های تروریستی و حامیانش و نقش درخشان او را در پیروزی های ارتش در مقابل این گروه ها فراموش نخواهد کرد. آمریکا با ارتکاب این جنایت، یک بار دیگر ثابت کرد که همچنان به مشی خود در حمایت از تروریسم و ترویج هرج و مرج و بی ثباتی در جهان و ترویج قانون جنگل در جهت خدمت به نقشه های صهیونیسم و استعمار در منطقه و جهان ادامه می دهد."

وی همچنین با ارسال پیامی برای حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی ایران تأکید کرد: خون شهدا باعث تقویت قدرت و همبستگی محور مقاومت و تقویت عزم ما برای آزادسازی منطقه از وجود اشغالگران و شهرک ها و پایان دادن به غارت و چپاول دارایی ها و خاک ملت ها خواهد شد.

با نگاهی دقیق و موشکافانه به حوادث جاری در منطقه درمی یابیم که این حوادث همگی گواهی بر صحت این فرضیه است که این جنایت در واقع بخشی از بازی منافع متقابل بین ترامپ به عنوان رئیس جمهور و نیروهای اقتصادی و دولت در سایه آمریکاست. تصمیم به ترور شهید قاسم سلیمانی اصلا ارتباطی با ظهور نیروها و قدرت های جدید در منطقه و به طور مشخص تر پیروزی محور مقاومت بر تروریسم تکفیری و خنثی سازی نقشه های آمریکا در منطقه ندارد بلکه نتیجه زد و بند دولت در سایه با لابی صهیونیسم است که مقدرات آمریکا را در اختیار دارد و همین امر باعث تسریع روند افول آمریکا پس از تلاش های گسترده این کشور برای تثبیت سیطره خود بر جهان می شود.

به عبارت دقیق تر همین نیروهای استکباری حضور استراتژیک خود را در منطقه از دست خواهند داد و این روند از عراق شروع می شود و این شکست، یکی از مهمترین شکست های آمریکا در همه ابعاد اعم از سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی آمریکا خواهد بود و همه اینها با هم پاسخ استراتژیک را تشکیل می دهند.

ساده تر بگوییم ما اکنون در مقطعی حساس و تعیین کننده و در آستانه ورود به فاز جدیدی از جنگ هستیم. در این مرحله قواعد جنگ عوض نمی شود بلکه ارتقا می یابد. به عبارت دیگر وقتی فرماندهان و سرداران مقاومت ترور می شوند، کل محور مقاومت واکنش نشان خواهد داد و این واکنش با انتقام ایران همراه خواهد شد؛ این انتقام قواعد جنگ را در این نقطه جغرافیایی به کلی زیر و رو خواهد کرد. همزمان در محورها و جبهه های دیگری در سراسر قلمرو محور مقاومت به طور جداگانه، واکنش هایی به وقوع خواهد پیوست. اخراج نیروهای اشغال گر آمریکایی از کل منطقه – که از عراق شروع شده است - ، مهمترین بخش از این روند واکنش است که این روزها شاهد آن هستیم؛ بر این اساس آمریکا مهمترین پایگاه های خود را در منطقه از دست خواهد داد. این کشور همچنین پایگاه های خود را در سوریه به طور حتم از دست خواهد داد و پس از خروج از عراق به دلیل اینکه عمق جغرافیایی خود را از دست داده است، مجبور خواهد شد تحت فشار از سوریه هم خارج شود.

رفتارهای خودسرانه و قلدرانه آمریکا که تصور می کند می تواند به این شکل از ملتهای منطقه زهر چشم بگیرد، از ناآگاهی این کشور از تاریخ منطقه نشأت گرفته است. آمریکا نمی خواهد بپذیرد ملت های منطقه در طول تاریخ همواره سرشار از اراده آزادیخواهی بوده اند و اشغالگران هرگز نمی توانند در مقابل این اراده ایستادگی کنند و دیر یا زود مجبورند منطقه را ترک کنند. این روزها منطقه نفس خود را در سینه حبس کرده است و همین نشان می دهد که انتقام سختی در راه است.

این انتقام گریبان اشغالگران آمریکایی را در جای جای کشورهای منطقه خواهد گرفت و ترامپ که عامل اصلی این وضعیت است باید بداند که از جنایتش چشم پوشی نخواهد شد و آنهایی که می دانند این شهید والامقام چه نقشی در پاکسازی منطقه از وجود تکفیریها و حمایت از گروه های مقاومت داشتند، به خوبی می دانند که واشنگتن بهای بسیار گزافی پرداخت خواهد کرد و این رشته سر دراز دارد.

  • حسام زيدان

پربیننده ترین خبرها