رئیس کمیسیون اروپا: از هیچ تلاشی برای حفظ برجام دریغ نمی‌کنیم

رئیس کمیسیون اروپا: از هیچ تلاشی برای حفظ برجام دریغ نمی‌کنیم
چهارشنبه 18 دی 1398 - 16:21

رئیس کمیسیون اروپا ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام گفت که اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای حفظ این توافق هسته‌ای مضایقه نمی‌کند.

العالم - اروپا

«اورسلا ون در لین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) ضمن تأکید بر لزوم حفظ برجام گفت که اتحادیه اروپا از هیچ تلاشی برای حفظ برجام مضایقه نمی‌کند.

طبق گزارش روزنامه «تایمز» اسرائیل، وی در این خصوص تصریح کرد که اتحادیه اروپا «از هیچ تلاشی برای زنده نگه داشتن توافق بین‌المللی که ایران را از گسترش سلاح‌های هسته‌ای منع می‌کند، مضایقه نمی‌کند».

اورسلا ون درلین ادامه داد که که «جوزف بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا «در میان مدت» به تلاش‌‌‌ برای تعامل با تمامی شرکای برجام ادامه می‌دهد به امید آنکه این توافق هسته‌ای علیرغم عقب‌نشینی تهران از برخی تعهداتش ذیل برجام همچنان حفظ شود.

دولت جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب 15 دی ماه گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد که بر اساس آن، ایران، دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.

دولت جمهوری اسلامی ایران درباره گام پنجم کاهش تعهدات برجامی بیانیه‌ای را صادر کرد که در آن نوشته شده بود: «همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی کمافی السابق ادامه خواهد یافت. در صورت رفع تحریم ها و منتفع شدن ایران از منافع برجام، جمهوری اسلامی ایران آماده بازگشت به تعهدات برجامی خود می باشد. سازمان انرژی اتمی موظف است در این چارچوب اقدامات و تمهیدات لازم را با هماهنگی رئیس جمهور اتخاذ کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها