تأکید پادشاه اردن بر حمایت از ثبات عراق

تأکید پادشاه اردن بر حمایت از ثبات عراق
چهارشنبه 18 دی 1398 - 21:38

پادشاه اردن در پی تحولات اخیر عراق با نخست‌وزیر مستعفی این کشور تلفنی گفت‌وگو کرده و بر حمایت از امنیت و ثبات این کشور تأکید کرد.

العالم - اردن

ملک «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز چهارشنبه در پی حملات انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی ایران از جنایت آمریکا در ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی، با عادل عبدالمهدی رئیس دولت پیشبرد امور عراق تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش شبکه خبری العربیه، ملک عبدالله دوم در این تماس تلفنی بر حمایت امان از امنیت عراق و همچنین لزوم اجتناب منطقه از درگیری و تنش تأکید کرد.

بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از اجرای حمله موشکی نیروی هوافضای سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که این عملیات در انتقام از ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش انجام شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز روز چهارشنبه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اقدام آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی باعث می‌شود که ثبات و امنیت منطقه از بین برود.

پوتین و اردوغان خواستار کاهش تنش‌های روز افزون ایران و آمریکا شده و عنوان کردند که اقدام آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی باعث بی‌ثباتی و ناامنی منطقه می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها