رمزگشایی از کلام حاج قاسم به ترامپ

رمزگشایی از کلام حاج قاسم به ترامپ
پنج‌شنبه 19 دی 1398 - 18:28

حاج قاسم سلیمانی در مقابل رسانه ها و میلیونها مخاطب به ترامپ گفت: من به تنهایی حریف تو هستم. حالا و با شهادت او میتوان معنای این کلام حاج قاسم را درک کرد.

العالم - کشکول

فقدان حاج قاسم اگرچه خسارتی عظیم است اما با بسیج کل محور مقاومت در منطقه و عزم جدی ایشان برای اخراج نیروهای امریکایی معلوممان شد که حاج قاسم وقتی میگفت من به تنهایی ترامپ را حریف هستم دقیقا از این چنین روزهای نبردی سخن میگفت،روزهای نبردی که با تصویب قانون اخراج امریکاییها در پارلمان عراق کلید خورد، با عملیات موشکی در عین الاسد و الانبار ادامه یافت و چنانکه از کلام رهبران و استراتژیستهای محور مقاومت پیداست با اخراج کامل امریکائیها ادامه خواهد یافت.

در کنار 13 موشکی که دیروز پایگاه امریکایی عین الاسد را هدف قرار داد تعدادی موشک نیز روانه اربیل شد البته نه از داخل ایران. این حرکت خودجوش و با منبع نامعلوم نشان داد خونخواهان حاج قاسم نه محدود به ایران هستند و نه اغلب از نام و نشانی خاص برخورداند. امروز فرمانده هوا فضای سپاه اعلام کرد در عملیات عین الاسد مرادمان کشته گرفتن از امریکا نبود. مفهوم این مساله بنظر تنها در این عبارت رهبری ایران نهفته است که عملیات دیروز تنها "یک سیلی"به امریکا بود و مفهوم سیلی یعنی خفیف ترین تنبیه برای فرد متخلف.

اما سیلی دیروز از جهاتی بسیار بزرگ و دارای بار معنایی خاص بود. بزرگ بود از این جهت که برای اولین بار پایگاهی از پایگاههای امریکا را بعد از جنگ جهانی دوم هدف قرار میداد. بزرگ بود چون موشکها هرکدام حامل این معنا بودند که این تازه اولین مرحله از مراحلی است که قاسم سلیمانی وعده کرده بود طی آن و یک تنه در مقابل ترامپ میایستد. اما آیا قاسم سلیمانی و عملیاتهای آشکار و نهانی که از این پس با هدف اخراج امریکا از منطقه صورت خواهد پذیرفت این معنا را نیز دربرخواهند داشت که رقیب ترامپ در انتخابات هم قاسم سلیمانی است؟ آیا شهادت حاج قاسم آنقدر تابوت از جای جای منطقه روانه آمریکا خواهد کرد که سرنوشت کارتر برای ترامپ نیز تکرار شود باید منتظر ماند و دید اگرچه همه شواهد در این راستا تحقق این مساله را بعید معرفی نمیکند و نشانه آن التماسهای دیشب ترامپ به ناتو برای بقای در منطقه و دعوت بیشرمانه و ملتمسانه او از ایران برای همکاری در مبارزه با داعش است ...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها