اوکراین: ایران از همان ابتدا تمام اطلاعات سقوط را در اختیار کارشناسان ما قرار داد

اوکراین: ایران از همان ابتدا تمام اطلاعات سقوط را در اختیار کارشناسان ما قرار داد
شنبه 21 دی 1398 - 16:54

دفتر ریاست‌ جمهوری اوکراین اعلام کرد ایران از همان ابتدا تمامی اطلاعات لازم درباره سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در تهران را در اختیار کارشناسان این کشور اروپایی قرار داده است.

العالم - اروپا

دفتر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (شنبه) اعلام کرد که کارشناسان اوکراینی تمامی اطلاعات لازم را درباره سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین در حومه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی تهران را دریافت کرده بودند و ایران اجازه دسترسی به اطلاعات را به آنها داده بود.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در کانال تلگرامی خود اعلام کرد: «مقرهای عملیاتی شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین که به دستور ولودیمیر زلنسکی برای تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیمای خطوط بین‌المللی اوکراین در ایران تشکیل شده بود، از همان ابتدا، تمامی اطلاعات لازم را دریافت کرده بود».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایران، تمامی کلیپ‌های ویدئویی، تصاویر و اسناد را برای تحلیل این فرایندی که رخ داده بود و همچنان در تهران در جریان (بررسی) است، در اختیار کارشناسان ما قرار داد».

بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین که از تهران عازم «کی‌یف» بود در نزدیکی تهران سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن شامل مسافران و خدمه پرواز جان باختند.

صبح امروز (شنبه)، ستادکل نیروهای مسلح در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین، با صدور اطلاعیه ای، این حادثه را ناشی از خطای انسانی دانست و اطمینان داد بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی نماید.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها