کشکول العالم/

بیچاره آمریکا که جوکرها قدرت نرمش در عراق هستند!

بیچاره آمریکا که جوکرها قدرت نرمش در عراق هستند!
شنبه 21 دی 1398 - 23:29

پایگاه های خبری به نقل از "دنیس راس" سیاستمدار سابق آمریکایی صهیونیست نوشتند: آمریکا می تواند با بهره برداری از اعتراض های مردمی در عراق و لبنان و استفاده از قدرت نرم ، با "نفوذ ایران" در آن کشورها مقابله کند.

العالم کشکول

"دنیس راس " که رئیس یکی از بزرگترین لابی های صهیونیست در آمریکا است ، در این تحلیل بر این مساله تکیه می کند که آمریکا توانسته است درمیان "شیعیان" در لبنان و عراق نفوذ پیدا کند.

وی در تحلیل خود تاکید کرده است که دولت ترامپ می تواند با بهره برداری از آنچه آنرا وضعیت دشوار اقتصادی در ایران به علت تحریم های آمریکا خواند، از فرصت رقابت با ايران در ميان شيعيان استفاده کند، چرا که بر اساس گفته های راس، ایران درحال حاضر، از تجربه فنی و روابط بین المللی مناسب به ویژه همکاری با هم پیمانان و سازمان های غیردولتی مورد اعتماد برخوردار است.

راس همچنین خواستار متقاعد کردن لبنانی ها و عراقی ها به دستاوردهای حاصله از همکاری با واشنگتن شده و گفته که آن ها دراین صورت می توانند از امکان مبادلات علمی و آموزشی و تجاری و تکنولوژی مفید برخوردار شوند که به اعتقاد دنیس راس ، این همان چیزی است که معترضان می خواهند ولی ایران نمی تواند آنرا دراختیارشان قرار دهد.

هر عراقی یا لبنانی با نگاهی گذرا به زندگی دنیس راس، می تواند متوجه شود که وی چه کینه زیادی به عرب ها و مسلمانان دارد، این مرد، هیچ حرفی را نزده و هیچ اقدامی را انجام نداده است، مگر اینکه از آن ها درجهت منفعت قوم خود" اسرائیل" استفاده کرده باشد.

وی این خواب های رنگینی که وی برای عراقی ها و لبنانی ها دیده ، قبلا و زمانی که از تئوریسین های " صلح " میان مصری ها و اردنی ها با صهیونیست ها بودف برای مصری ها و اردنی ها دیده بود.

نگاهی کوتاه و گذرا به وضعیت اقتصادی نابسامان مصر و اردن به ویژه مصر که زمانی از جمله کشورهای پیشرو در جهان عرب و بین کشورهای اسلامی بودند، نشان دهنده خواب هایی است که برای این کشورها دیده شد.

هدف قطعی راس و صهیونیسم جهانی از دخالت در کشورهای عربی و اسلامی ، ایجاد شکاف دراین جوامع و ضربه زدن به بافت و ترکیب وعناصر قدرت دراین جوامع و گسترش فساد و انحطاط اخلاقی در میان جوانان بود تا آن ها خطری برای رژیم های غاصب خود محسوب نشوند.این وضعیت را می توان در میان بسیاری از کشورهای عربی که صهیونیست ها در آن نفوذ کردند، مشاهده کرد.

آنچه که امروز در عربستان سعودی می بینیم، آغازی برای ویرانی عربستان از داخل تحت شعار رفاه و مدرن گرایی است.

راس این نکته را فراموش کرده است که جوانان عراق و لبنان، کرامت ملی و خشم به صهیونیست ها ومقاومت در برابر اشغالگران را از کودکی آموخته اند و این صفت، صفت و ویژگی مشترک میان همه اقشار ملت های عراقی و لبنانی است و فقط به شیعیان محدود نمی شود ، امری که راس تلاش می کند بیان آن ها تمییز قائل شود، لبنانی ها با اقشار و طوایف مختلف، شهیدانی را در راه آزادسازی قدس تقدیم کردند و همه عراقی ها ، شهدایی را در راه آزادسازی کشورشان از دست اشغالگران آمریکایی تقدیم کرده اند.

آمریکایی هایی که امروزه آن ها را به سرقت اموالشان درصورت پافشاری به بیرون رفتن از کشورشان تهدید می کند، همان طور که دیروز سردسته آن ها ترامپ اعلام کرد.

پس کجاست این قدرت نرم در عراق که راس صهیونیست از ان سخن می گوید مگر اینکه این قدرت که راس از أنها سخن می گوید ، همان جوکرها (باندهای هوادار آمریکا و اسرائیل) باشند.

پربیننده ترین خبرها