سرمایه‌گذاری مجدد آمریکا بر حمله تروریستی گسترده به شهرهای مهم عراق

سرمایه‌گذاری مجدد آمریکا بر حمله تروریستی گسترده به شهرهای مهم عراق
يکشنبه 22 دی 1398 - 13:51

کارشناس امنیتی عراق درباره طرح‌های جدید واشنگتن برای توجیه تداوم حضور نظامی‌ خود در خاک این کشور و جبران شکست‌های اخیرش در منطقه هشدار داد.

العالم - عراق

«حافظ آل بشارة»، کارشناس امور امنیتی عراق، درباره تدارک آمریکا برای فعالسازی مجدد عناصر داعش برای حمله علیه بغداد و کربلا و نجف اشرف و طرح فراری دادن زندانیان داعشی هشدار داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»تصریح کرد: واشنگتن پس از آنکه چندین طرح آن در منطقه شکست خورد و در جلوگیری از تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی در پارلمان عراق، ناکام ماند، اکنون طرح‌های متعدد دیگری را از چند محور پیگیری می‌کند.

آل بشاره افزود: آمریکا در مرحله آتی، برنامه‌های جدیدی را در عراق آماده و اجرا می‌کند. یکی از این این برنامه‌ها آماده سازی مجدد گروه‌های داعشی پس از سازماندهی بقایای آنها در سوریه و عراق است. این برنامه شامل سازماندهی یک حمله گسترده علیه بغداد، کربلا و نجف و آزادسازی زندانیان داعش در زندان‌های عراق و پیوستن آنها به نیروهای مهاجم است.

این کارشناس امنیتی توضیح داد که در این حمله از برخی شخصیت‌های سیاسی مزدور از جمله شماری از محافظان و نمایندگان و مقامات ارشد سیاسی و نظامی استفاده خواهد شد تا از این رهگذر بار دیگر توجیهی برای باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق به وجود آید.

آمریکا بامداد جمعه گذشته (۱۳ دی) در حمله به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند تن از همرزمانشان را ترور کرد که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد-واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.

پارلمان عراق نیز روز یکشنبه (۱۵ دی)، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شد و گفت : «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیروهای خارجی عراق را ترک کنند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها