شورای شیعیان لبنان: رویارویی امروز، به چالش مستقیم با دشمن اسرائیلی رسیده است

شورای شیعیان لبنان: رویارویی امروز، به چالش مستقیم با دشمن اسرائیلی رسیده است
دوشنبه 23 دی 1398 - 17:24

عضو شورای عالی شیعیان لبنان ضمن اعلام اینکه ترور فرماندهان مقاومت را اقدامی پیش‌دستانه از سوی آمریکا برای باقی ماندن در عراق خواند، تصریح کرد، امروز رویارویی به سطح چالش مستقیم با رژیم صهیونیستی و حامیان آن بویژه آمریکا رسیده است.

العالم - لبنان

«علی الخطیب» معاون ریاست شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان اعلام کرد، رویارویی امروز به سطح «چالش مستقیم با دشمن اسرائیلی» و حامیان آن در غرب به نمایندگی ایالات متحده آمریکا رسیده است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، شیخ الخطیب تصریح کرد: آمریکا دریافته بود باقی ماندنش در عراق سخت خواهد بود و پس از آنکه مقاومت عراق مقابله با تروریست‌های دو گروهک داعش و القاعده را به پایان رساند نوبت نقش آمریکایی‌ها در عراق فرا خواهد رسید؛ به همین دلیل تلاش کردند که انتقام بگیرند و با قتل دو فرمانده یعنی «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» (در عراق) باقی بمانند.

وی ادامه داد: (هضم) زدن پایگاه «عین الاسد» حتما موضوعی آسان برای آمریکایی‌ها نخواهد بود، ما به ایران و ملت ایران درود می‌فرستیم که شایستگی خود را در دفاع از این منطقه و فرزندان آن ثابت کند.

الخطیب در ادامه خطاب به برخی طرف‌ها در لبنان گفت: مقاومت و سلاحی که از آن انتقاد می‌کردید همان چیزی است که امنیت و کرامت را برای لبنان به ارمغان آورد، به ملت آن آزادی و عزت داد و مانع از حملات دشمن اسرائیلی به لبنان شد.

وی سپس از عدم مسؤولیت‌پذیری برخی در لبنان نسبت به وضعیت کنونی ابراز تأسف کرد و گفت، وضعیت اقتصادی و اجتماعی کنونی درباره مشکلات زیادی در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی هشدار می‌دهد و هر کسی احساس مسؤولیت می‌کند باید برای تشکیل دولت تلاش کند.

ایران در پاسخ به ترور فرماندهان مقاومت به دست آمریکا، چهارشنبه گذشته پایگاه عین الاسد را هدف گرفت و به آن خسارت‌هایی وارد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها