جنبش حق بحرین: حضور نظامی آمریکا در بحرین غیرقانونی است

جنبش حق بحرین: حضور نظامی آمریکا در بحرین غیرقانونی است
سه شنبه 24 دی 1398 - 10:58

یک عضو جنبش معارض «الحریات و الدیمقراطیة» (حق) در بحرین تأکید کرد که حضور نظامی آمریکا در این کشور غیرقانونی است.

العالم- بحرین

«عبدالغنی الخنجر» عضو جنبش معارض حق در بحرین گفت که حضور نظامی آمریکا در این کشور فاقد هر گونه مشروعیت و حضوری نامطلوب است.

الخنجر با اشاره به اینکه حضور نظامیان آمریکا در بحرین غیرقانونی است، گفت که حضور این نظامیان به دلیل معاهدات امضا شده با رژیم بحرین و به دور از هر گونه مشروعیت قانونی است و این معاهدات نیز به صورت محرمانه امضا شده و در طول دهه‌های گذشته در سایه حمایت از رژیم بحرین، باعث ایجاد مشکلات و درد و رنج مردم این کشور شده است.

بنابر گزارش شبکه المنار، الخنجر افزود که رژیم بحرین فاقد مشروعیت مردمی است و رژیمی دیکتاتوری است که مردم در آن هیچ نقشی ندارند و در اتخاذ تصمیمات و وضع قوانین به خصوص قوانین حساس هیچ نقشی ندارند همچنانکه مردم در پارلمان صوری بحرین نماینده واقعی ندارند و لذا پایگاه‌‌های نظامی بیگانه از جمله پایگاه آمریکا (ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا) و نیز پایگاه انگلیس به صورت غیرقانونی و به دور از اراده و خواست آزادانه ملت ایجاد شده‌اند.

وی همچنین گفت که دشمنی با آمریکا به صورت بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و دلیل آن هم سیاست‌های تجاوزکارانه «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور این کشور است به گونه‌ای که نظامیان آمریکایی به عنصری نامطلوب برای ملت‌های منطقه تبدیل شده‌اند.

او اشاره کرد که ترامپ سعی دارد خود را حامی ملت‌های معترض و تظاهرات‌کنندگان نشان دهد اما باید سوال کرد که در سایه اقدامات سرکوبگرانه رژیم‌های بحرین و عربستان که زندان‌های آن‌ها مملو از هزاران فعال و زندان سیاسی است، ترامپ کجاست؟

فارس

پربیننده ترین خبرها