سندرز: دولت ترامپ برای توجیه حمله به ایران دروغ می‌گوید

سندرز: دولت ترامپ برای توجیه حمله به ایران دروغ می‌گوید
چهارشنبه 25 دی 1398 - 07:31

برنی سندرز، یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دونالد ترامپ را به دروغ‌گویی برای توجیه ترور سردار سلیمانی متهم کرد.

العالم _ آمریکا

به نقل از وب‌سایت ام لایو، سناتور برنی سندرز، یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که دقایقی پیش در جریان یک مناظره انتخاباتی با سایر رقبای دموکرات در ایالت آیوا سخن می‌گفت، دونالد ترامپ -- رئیس‌جمهور آمریکا -- را به دروغ‌گویی درخصوص مسائل مرتبط با ایران متهم کرد.

وی همچنین درباره تلاش ترامپ برای سوق دادن آمریکا به جنگ با ایران بر مبنای ادعا‌های دروغین ابراز نگرانی کرد.

سندرز در این خصوص گفت: «دو فاجعه بزرگ سیاست خارجی ما در طول حیاتمان، جنگ‌های ویتنام و عراق بودند. هر دو جنگ بر مبنای دروغ شکل گرفتند و حالا آن چیزی که مرا به شدت می‌ترساند رئیس‌جمهوری است که بار دیگر دروغ می‌گوید و می‌تواند ما را به جنگی بکشاند که حتی از جنگ عراق بدتر است.»

سندرز همچنین نگرش خود را در خصوص جنگ عراق با نگرش جو بایدن، معاون باراک اوباما و یکی دیگر از نامزدهای حزب دموکرات مقایسه کرد. بایدن نیز که در آن زمان سناتور بود و از حمله به عراق پشتیبانی کرده و به آن رأی داده بود گفت دولت بوش اطلاعات نادرستی را در اختیارش قرار داده بود. بایدن مدعی شد باراک اوباما او را در سال 2008 برای پایان دادن به جنگ عراق به عنوان معاون خود برگزید.

پربیننده ترین خبرها