۶۵ نفر در ارتباط با ناآرامی‌های دیشب بیروت دستگیر شدند/ عبور معترضان از خط قرمز امنیتی

۶۵ نفر در ارتباط با ناآرامی‌های دیشب بیروت دستگیر شدند/ عبور معترضان از خط قرمز امنیتی
چهارشنبه 25 دی 1398 - 14:26

تلویزیون ال.بی.سی لبنان به نقل از نیروهای نظامی و امنیتی این کشور اعلام کرد که ۶۵ معترض امروز (چهارشنبه ) در ناآرامی های دیشب خیابان الحمراء بیروت به خاطر تخریب اموال عمومی و عبور از خط قرمز امنیتی بازداشت شدند.

العالم ـ لبنان

صدها معترض دیشب خیابان اصلی الحمرا و خیابان های فرعی نزدیک بانک مرکزی را با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله بستند، شیشه های شماری از مغازه ها، مراکز تجاری، صرافی ها و بانک ها را شکستند ، وارد آن ها شدند و طبقه اول ساختمان اتحادیه بانک ها را آتش زدند.

نیروهای ضد شورش برای جلوگیری از اقدام معترضان و بازکردن مسیر و پراکنده کردن آنان، گاز اشک آور پرتاب کردند که به زخمی شن ۲۰ جوان معترض منجر شد.

تلویزیون «ام تی وی» لبنان ادعا کرد که شماری از جوانان طرفدار دو جنبش شیعی حزب الله و اَمَل در حمله به مراکز عمومی و خصوصی دخالت داشتند اما روابط عمومی این دو جنبش امروز با صدور بیانیه، این ادعا را رد و اقدام عده ای در آسیب رساندن و خسارت وارد کردن به اموال مردم را محکوم کردند.

کارکنان بانک ها و مراکز مالی و تجاری واقع در خیابان الحمرا، از صبح امروز کار بازسازی این مراکز را آغاز کردند.

عبور معترضان از خط قرمز امنیتی

«رولا الطبش» نماینده مجلس ملی لبنان هم امروز (چهارشنبه) از نیروهای نظامی و امنیتی خواست معترضانی که به اموال عمومی و خصوصی آسیب رساندند شناسایی و بازداشت کنند و برای محاکمه تحویل مقام های قضایی دهند.

روزنامه مسیحی «الجمهوریه» چاپ بیروت به نقل از الطبش نوشت: تعدّی به مراکز تجاری، فروشگاه ها، صرافی ها و شعبه های بانک ها در خیابان معروف الحمراء در غرب بیروت، زخمی است که بر پیکر لبنان و پایتخت آن نشسته و جز با محاکمه و مجازات عاملان آن، التیام نمی یابد.

به گزارش ایرنا، وی با بیان این که حادثه سه شنبه شب از ذهن و خاطره ی ساکنان بیروت پاک نخواهد شد، افزود: عده ای از معترضان با عبور از خط قرمز، امنیت لبنان و پایتخت آن را خدشه دار کردند و اقدام غیر قانونی آنان نسبتی با آزادی تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز که در قانون اساسی این کشور پیش بینی شده، ندارد.

نماینده مجلس لبنان تاکید کرد: تعرض به اموال عمومی و خصوصی و ایجاد راه بندان و ممانعت از عبور و مرور شهروندان، جنبش اصلاحی یا اعتراضی نیست بلکه تسویه حساب های سیاسی و مالی داخلی است که چهره ی لبنان را در منطقه و جهان تیره می کند.

پربیننده ترین خبرها