رژیم صهیونیستی صادرات گاز به مصر را از امروز آغاز کرد

رژیم صهیونیستی صادرات گاز به مصر را از امروز آغاز کرد
چهارشنبه 25 دی 1398 - 15:07

وزرای انرژی مصر و رژیم صهیونیستی رسما از آغاز عملیات انتقال گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به مصر خبر دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش روزنامه جروزالم پست، یووال اشتاینیتز وزیر انرژی اسرائیل و طارق المولا وزیر نفت مصر در بیانیه مشترکی اعلام کردند که این اقدام در راستای منافع اقتصادی هر دو طرف بوده است.

ماه گذشته وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از توافق صادرات مجموع ۶۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ذخایر گازی لویاتان و ۲۵ میلیارد متر مکعب از میدان گازی تامار به ارزش ۱۵ میلیارد دلار در ۱۵ سال آینده خبر داده بود.

شرکت مصری دولفینس سال گذشته به یک توافق با شرکت های صهیونیستی فعال در میدان های گازی لویاتان و تامار رسید. رژیم صهیونیستی این دو میدان بزرگ گازی را با ذخایر قابل استخراج ۹۰۰ میلیارد متر مکعب در اختیار دارد و در صدد صادرات گاز به بازارهای اروپایی نیز هست.

وزرای انرژی مصر و رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در یک نشست با نام "انجمن گاز مدیترانه شرقی" در مصر با حضور همتایان خود از ایتالیا، یونان، قبرس، اردن و تشکیلات خودگردان مشارکت خواهند کرد.

آمیخای استین خبرنگار شبکه کان رژیم صهیونیستی این نشست را یک اخطار برای ترکیه دانست و نوشت، وزرای انرژی این کشورها در نشست امروز در قاهره یک "سازمان گاز منطقه ای" را تشکیل خواهند داد.

به گزارش ایرنا، موضوع واردات گاز توسط مصر از سرزمین های اشغالی در بحبوحه تنش میان کشورهای حوزه دریای مدیترانه بر سر منابع طبیعی این منطقه مطرح شده است. بنابر گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اوایل آذر ماه ناوهای ترکیه به یک کشتی تحقیقاتی اسرائیلی در آبهای قبرس نزدیک شده و آن را از منطقه دور کردند.

پس از آن ترکیه اعلام کرد که انتقال گاز توسط رژیم اشغالگر از طریق قبرس و یونان به اروپا نیازمند تایید ترکیه است.

پربیننده ترین خبرها