آغاز مذاکرات دهلی‌نو و مسکو برای تامین طولانی مدت نفت هند/ عربستان پس از عراق بزرگترین صادر کننده نفت به هند است

آغاز مذاکرات دهلی‌نو و مسکو برای تامین طولانی مدت نفت هند/ عربستان پس از عراق بزرگترین صادر کننده نفت به هند است
چهارشنبه 25 دی 1398 - 15:31

مقامات هندی و روسی روز چهارشنبه مذاکرات خود را برای صادرات طولانی مدت نفت از روسیه به هند در دهلی نو آغاز کردند.

العالم ـ آسیا

نشریه "هندوستان تایمز" روز چهارشنبه نوشت: مقامات هندی اعلام کردند که این مذاکرات در راستای سیاست هند برای گسترش منابع تامین نفت خود و کاهش وابستگی به نفت خاورمیانه انجام می شود.

در این مذاکرات مقامات شرکت "روس نفت" و همچنین مقامات وزارت نفت هند شرکت کرده اند.

یک مقام هندی گفت: دو طرف پس از اتمام مذاکرات و امضای قرارداد نفتی، در خصوص صادرات گاز مایع طبیعی از روسیه به هند گفت و گو کردند. مذاکرات کنونی هند و روسیه در مورد تامین طولانی مدت نفت هند است. این صادرات تحت تاثیر تحولات جهانی مانند تحولات خاورمیانه نخواهد بود.

یک مقام دیگر هندی که نخواست نامش فاش شود گفت: دولت هند در حال بررسی یک مسیر دریایی آسان و اقتصادی از روسیه به هند است. انتقال انرژی از روسیه به هند یکی از نگرانی های بزرگ است اما ما در حال یافتن یک راه حل هستیم.

هند سومین وارد کننده بزرگ نفت در جهان است. سازمان اوپک ۸۰ درصد از نیاز هند به نفت را تامین می کند.

هند خواهان کاهش قیمت های گران نفت برای کشور های آسیایی است. اما اوپک معتقد است که این قیمت برای تمام خریداران نفت به صورت یکسان و بر اساس بازار تعیین می شود.

به گزارش ایرنا، هند ۸۳ درصد از نیاز خود به نفت را از طریق واردات تامین می کند. عربستان سعودی پس از عراق بزرگ ترین صادر کننده نفت به هند است.

در سال مالی ۲۰۱۸-۱۹ عربستان سعودی ۴.۳۳ میلیون تن نفت خام به هند صادر کرد. واردات کل نفت هند در این مدت ۲۰۷.۳ میلیون تن بوده است.

مجموع تقاضای نفت خام هند حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز است که این کشور را در رتبه سومین مصرف کننده بزرگ جهان پس از آمریکا و چین قرار می‌دهد.

این کشور به دلیل پیشرفت سریع اقتصادی، افزایش طبقه متوسط جامعه و افزایش خرید وسایل نقلیه موتوری بسیار به انرژی احتیاج دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها