برهم صالح: عراق مبدأ جنگ دیگری نخواهد شد

برهم صالح: عراق مبدأ جنگ دیگری نخواهد شد
پنج‌شنبه 26 دی 1398 - 08:30

رئیس جمهور عراق گفت که کشورش مبدأ حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه یا میدان جنگ جدیدی که انرژی و توان ملت ها را تحلیل ببرد نخواهد بود.

العالم - عراق

برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیروز چهارشنبه در دیدار با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر در کاخ السلام در بغداد تصریح کرد که این کشور اجازه نمی دهد از خاک آن برای حمله به کشورهای همسایه استفاده شود یا به میدان جنگی تبدیل شود که انرژی و توانمندی های ملت های منطقه را تحلیل ببرد.

ریاست جمهوری عراق در پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کرد که دو طرف در این دیدار به بررسی اوضاع کنونی منطقه و جهان و راه های حفظ صلح و ثبات در منطقه پرداخته و بر ضرورت خویشتن داری و درایت و گفتگو برای کاهش شدت تنش و تشنج تأکید کردند.

برهم صالح همچنین تأکید کرد که عراق می تواند واسطه تفاهم مثبت و سازنده و نقطه ثبات و صلح بین نیروهای منطقه ای و بین المللی باشد. این کشور از هر نوع تلاشی برای حل بحران های موجود حمایت می کند.

وزیر خارجه قطر نیز به نوبه خود با اشاره تأکید به حساسیت وضعیت موجود بر اهمیت هماهنگی و همکاری با طرف های منطقه ای و بین المللی به منظور دستیابی به راه حل های مسالمت آمیز برای حفظ امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها