از سرگیری پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین

از سرگیری پرتاب بالن‌های آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین
شنبه 28 دی 1398 - 12:05

همزمان با کوتاهی تل‌آویو در اجرای تفاهمات مربوط به آتش بس و حملات هوایی نظامیان آن به نوار غزه ، پرتاب بالن های آتش زا از غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین پس از مدتی توقف از سر گرفته شد. صهیونیست ها از پیشرفت و دقت این بالن ها وحشت کرده و آن را خطرناک توصیف کردند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، اسرائیل ازسرگیری پرتاب بالن های آتش زا از غزه به سمت شهرک های اسرائیلی نزدیک این باریکه را نوعی اعتراض فلسطینی ها به کوتاهی و وقت کشی در اجرای تفاهمات آتش بس می داند.

بنابر اعلام منابع اطلاعاتی اسرائیل، کسانی که این بالن ها را پرتاب می کنند به طور مستقیم وابسته به جنبش حماس نیستند؛ جنبشی که پایبندی خود را به تفاهمات آتش بس اعلام کرده و علاوه بر این در تلاش برای جلوگیری از مقاومت برخی گروههای فلسطینی در برابر اسرائیل است اما در عین حال به منظور اعمال فشار بر اسرائیل و مصر چشم خود را به روی فعالیت های این چنینی مانند پرتاب بالن های آتش زا بسته است.

به نوشته الشرق الاوسط، فلسطینی ها در دو سال گذشته از این بالن های آتش زا استفاده و سپس بر اساس تفاهم اسرائیل و حماس مدتی آن را متوقف کردند اما بار دیگر از دو روز پیش استفاده از این بالن ها را از سرگرفتند.

به گزارش ایرنا، بنابر گزارش های اسرائیلی این در حالی است که بالن های آتش زا ظاهرا پیشرفت زیادی داشته و دقت و خطر آن افزایش یافته است، از همین رو "تحول خطرناکی" به شمار می آید و اسرائیل نیز در واکنش به پرتاب آن، برخی مواضع حماس را هدف قرار داد، البته هرچند حماس عامل پرتاب این بالن ها نیست اما از آنجا که در غزه مستقر است از نظر اسرائیل باید بهای حملات این چنینی از غزه به سمت شهرک های اسرائیلی را بپردازد.

روزنامه عبری زبان "معریب" در این خصوص نوشت: از سرگیری استفاده از بالن های آتش زا و پرتاب آن به سمت شهرک های اسرائیلی حاکی ازاین است که پایان مشکل غزه راه طولانی در پیش دارد و احتمال شدت مواضع در سطح بسیار بالا وجود دارد.

بالن ها و بادبادک های آتش زا، سلاح جدیدی برای مقاومت در برابر اشغالگران به‌ شمار می آید و شامل بادبادک‌های کاغذی حامل شیشه‌های آتش زا است و در شرایطی که رژیم صهیونیستی قادر به مقابله با این بادبادک‌های آتش زا نیست، آن را تهدید جدی علیه شهرک‌نشینان صهیونیست می داند به ویژه اینکه ده‌ها هکتار از زمین‌ها و باغ‌های شهرک‌نشینان صهیونیست در پی پرتاب بادبادک‌ها و بالن‌های آتشین در آتش سوخته و میلیون‌ها دلار به آن خسارت وارد آمده است.

پربیننده ترین خبرها