۱۰۰ میلیون آمریکایی در معرض برف و کولاک

۱۰۰ میلیون آمریکایی در معرض برف و کولاک
يکشنبه 29 دی 1398 - 14:42

بعد از استقرار سامانه بد جوی در بخش‌های جنوبی و شرق آمریکا که ۲۰ میلیون نفر را با خطر سیل مواجه کرد، اینک کولاک سنگینی که از جمعه (۲۷ دی) آغاز شده، ایالت‌های میانه و شمال شرق آمریکا را در برگرفته و زندگی ۱۰۰ میلیون آمریکایی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» امروز (یکشنبه ۲۹ دی) اعلام کرد، شدت برودت ناشی از کولاک و بارش سنگین برف در این مناطق به منفی ۲۰ درجه می‌رسد.

اداره خدمات آب و هوای ملی آمریکا در ایالت‌های اوهایو، مینه‌سوتا و داکوتای شمالی و جنوبی هشدار کولاک داده است؛ ‌ انتظار می‌رود برودت و بارش سنگین برف بر آمدوشد میلیون‌ها آمریکایی که به تعطیلات آخر هفته می‌روند، به شدت تاثیر گذارد.

روز جمعه فقط در فرودگاه بین‌المللی شیکاگو، نزدیک به ۷۰۰ پرواز لغو و در پی شدت گرفتن بارش برف و برودت، همه پروازهای این فرودگاه زمین‌گیر شد.
همچنین در سراسر آمریکا به دلیل بروز سامانه برف و کولاک، بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ پرواز لغو و چهار هزار پرواز دیگر نیز با تاخیر انجام شد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز یکشنبه هفته گذشته (۲۱ دی) در گزارشی اعلام کرده بود، شرایط بدجوی و بارش‌های سیل آسا، تندباد و برف، ایالت‌های آلاباما، کنتکاکی، می‌سی‌سی‌پی، تگزاس، لوئیزیانا، آرکانزاس، جرجیا، تنسی و اوهایو را در بر گرفته و سبب جان‌باختن ۹ تَن شد و بیش از ۲۰ میلیون نفر از ساکنان این ایالت‌ها با خطر سیل مواجه ساخت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها